آخرین اخبار

چرا دیپلماسی ایرانی در لبنان موفق شد + صوت


چرا دیپلماسی ایرانی در لبنان موفق شد + صوت

سیدعباس عراقچی، وزیر امورخارجه کشورمان، هفته گذشته به بیروت سفر کرد و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد؛ سفری در بحبوحه تنش‌ها در منطقه و تبادل آتش بین جنوب لبنان و رژیم صهیونیستی. 

در این هفته نیز محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به ژنو و حضور در نشست اتحادیه بین‌المجالس آسیایی(APA) درحالی به بیروت سفر کرد که در میانه حملات متعدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه و تهدیدات دشمنان بود. ایشان طی این سفر یک روزه از منطقه البسطه(بیروت غربی) که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بمباران شده بود، بازدید کرد و از نزدیک با اهالی این منطقه گفت‌وگو کرد. همچنین رایزنی نیز با مقامات لبنانی داشت. 

در این راستا ابوالفضل ظهره‌وند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره پیام سفر مقامات ارشد سیاسی جمهوری اسلامی ایران به بیروت با توجه به جنگ روانی دشمن علیه ایران و محور مقاومت و حتی علیه فرماندهان عالی‌رتبه نظامی کشور، گفت: رژیم جنایتکار صهیونیستی تصور می‌کرد با شهادت سیدحسن نصرالله، بازوی اصلی ایران را از بین برده و با بمباران لبنان به عنوان بخش کلیدی از حوزه مقاومت، می‌تواند آنجا را به سرنوشت غزه تبدیل کند و از سوی دیگر بر ایران نیز فشار وارد کند اما با اجرای  وعده صادق ۲ ، پیام اصلی را گرفت و سیلی وعده داده شده را دریافت کرد.


بیشتر بخوانید: 


وی به برگزاری با شکوه نماز جمعه نصر به امامت مقام معظم رهبری و با حضور مقتدرانه مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری نماز جمعه با صلابت نصر، بخش عمده‌ای از عملیات روانی، تهدیدات و کار رسانه‌ای و تبلیغاتی ضد محور مقاومت دشمن، خنثی شد.

اسرائیل در شوک حضور مقامات ارشد ایرانی در بیروت

ظهره‌وند تصریح کرد: همزمان با این ضربات اساسی، حضور و سفر آقای عراقچی، وزیر امورخارجه به بیروت آن هم در مقطعی که بخش‌هایی از ضاحیه‌ بیروت بمباران شده بود، شوک بعدی به بدنه رژیم صهیونیستی بود که او را سردرگم کرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تکمیل این روند در اسقاط کردن ماشین نظامی و تبلیغاتی رژیم صهیونیستی، سفر رئیس مجلس به بیروت، آن هم با مانور قدرت و حضور در مناطق مسکونی بمباران شده با روی گشاده و حاوی پیام برای ملت و مقامات سیاسی لبنان، بود. اینها نشان می‌دهد ایران مصمم‌تر از همیشه در کنار محور مقاومت به ویژه مردم لبنان ایستاده است. 

ظهره‌وند با تأکید بر اینکه مجموع این اقدامات، تبلیغات دشمنان درباره فروپاشی حزب‌الله و القائات درباره تردید ایران در حمایت از محور مقاومت را تماماً بر باد داد، ادامه داد: در جلسه کنست، یائیر لاپید و جمعی از صهیونیست‌های مخالف نتانیاهو به وی حمله کرده و گفتند رژیم صهیونیستی را با اقدامات نسنجیده به باد دادی لذا اکنون آتش این جنگ دامن‌گیر رژیم صهیونیستی شده و آنها را به مرز فروپاشی داخلی برده است. 

شکست کمر صهیونیست‌ها با عملیات متعدد حزب‌الله 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: عملیات روز دوشنبه، ۱۴ اکتبر حزب الله کمر رژیم صهیونیستی را شکست به نحوی که نتانیاهو خواستار آتش‌بس با حزب‌الله شد. اینها نکات مهمی است که می‌تواند وعده فروپاشی این رژیم جنایتکار را به جهان اسلام و حوزه مقاومت نوید دهد. 

وی با اشاره به هماهنگی میدان و دیپلماسی در این سفر، گفت: این اتفاقات نشان داد هنگامی که دیپلماسی در میدان تعریف شود، نتیجه‌بخش است. نباید دیپلماسی را از میدان جدا کرد چراکه آن هنگام نمی‌توان به اهداف مدنظر به سهولت دست پیدا کرد بلکه امروز که دیپلماسی در میدان تعریف شد، پیروزی حاصل می‌شود اما هنگامی که دیپلماسی را از میدان جدا کنیم، شاهد وضعیتی خواهیم بود که صرفاً هزینه می‌کنیم اما نتیجه‌ای بدست نمی‌آوریم. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره هتک حرمت رژیم صهیونیستی نسبت به مرجعیت شیعه در عراق و تهدید آیت‌الله العظمی سیستانی به ترور، افزود: جهان، امروز از وقاحت رژیم جعلی در منطقه به پشتوانه آمریکا، متحیر مانده است و تروریسم امروز ابزار و سلاح اصلی کار این رژیم است. آمریکا مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم است اما این گونه اقدامات نشان می‌دهد که خودشان مرجع تروریسم هستند. 

ظهره‌وند با تأکید بر اینکه اقدامات جنایتکارانه در منطقه، مستنداتی از حماقت‌های وحشیانه آنها بر صفحه تاریخ است، گفت: رژیم صهیونیستی امروز مرکز تروریسم است. بنابراین هنگامی که خود به تروریستی بودن خود اذعان دارند، شعار مبارزه با تروریسم در کنار دفاع از حقوق بشر کاملا رنگ می‌بازد. آنها به حقوق بشر، آزادی و مبارزه با تروریسم اعتقاد ندارند چرا که خودشان ضد آزادی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم بود و حتی مصداق و عینیت تروریسم هستند. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری 

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا