آخرین اخبار

صادرات چین به روسیه شتاب گرفت



صادرات چین به روسیه شتاب گرفت

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش تنش ها در سطح جهان که دنیا را به سمت دو قطبی شرق و غرب پیش برده بر روی روابط تجاری هم تاثیر گذاشته و منجر شده دوگانه هایی در روابط تجاری کشور ها با یکدیگر ایجاد شود که مهمترین آنها روابط تجاری کشور های چین و روسیه است. تازه ترین آمار ها نشان می دهد صادرات چین به روسیه در سپتامبر ۱۵.۷درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است که سریع‌ترین سرعت در ۹‌ماه گذشته و بالاتر از رشد ۱۰.۱درصدی یک‌ماه قبل است.

تلاطم اروپایی‌ها برای واردات گاز از روسیه

در نشست روز سه‌شنبه در لوکزامبورگ، وزیران ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا درباره آمادگی منطقه برای زمستان بحث خواهند کرد، زیرا قرارداد کلیدی ترانزیت گاز بین مسکو و کی‌یف، در ۳۱ دسامبر منقضی می‌شود.

صادرات خودروها و کشتی‌های چینی افزایش یافت

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد میزان فروش کشتی‌های ساخته شده در چین و خودروهای چینی در حال افزایش است. این کشور درماه گذشته ۱۱.۵میلیارد دلار خودرو و ۴.۶میلیارد دلار کشتی فروخته است.

اعتبار فولکس کاهش یافت

شرکت فولکس که روزگاری بخش بزرگی از بازار اروپا را دراختیار داشت قافیه را به سایر خودروسازها به‌ویژه چینی‌ها باخته و درآمدش رو به کاهش است. همین موضوع منجر شد مؤسسه رتبه‌بندی مودیز رتبه اعتباری این شرکت را کاهش دهد.

دولت چین ۴۲۳میلیارد دلار اوراق بدهی می‌فروشد

دولت چین در تلاش است برای کمک به بهبود وضع اقتصادی ۴۲۳میلیارد دلار اوراق بدهی منتشر کند.این اوراق طی ۳سال آینده منتشر خواهد شد و بزرگ‌ترین برنامه دولت چین برای فروش اوراق بدهی است.

احتمال تغییر نام بریکس

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست توجیهی اعلام کرد بریکس با وجود اعضای جدید، قصد ندارد نام خود را تغییر دهد و زمانی که همه اعضا با این تغییر موافقت کنند، نام آن در آینده قابل تغییر است.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا