آخرین اخبار

هشدار اروپا درباره خطر روسیه!



هشدار اروپا درباره خطر روسیه!

به گزارش همشهری آنلاین، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، به شرکت‌های گاز منطقه هشدار داد هرگونه قرارداد جدید برای حفظ جریان گاز روسیه از طریق اوکراین، یک انتخاب «خطرناک» خواهد بود. او گفت: هیچ بهانه‌ای وجود ندارد. اتحادیه اروپا می‌تواند بدون گاز روسیه دوام بیاورد.

دنیا چقدر بدهی دارد؟

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد بدهی عمومی جهانی در سال جاری، از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر می‌رود که حدود ۹۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهد. بر این اساس ایالات‌متحده و چین در شاخص نسبت بدهی خارجی به تولیدناخالص داخلی پیشتاز هستند.

روسیه به دنبال دریافت بیش از یک میلیارد یورو خسارت از شرکت انرژی بین‌المللی «شِل» بر سر تصمیم برای خروج از این کشور است. جلسه رسیدگی به این پرونده، در ۱۱ دسامبر برگزار خواهد شد و هنوز مدیران این غول نفتی واکنشی به غرامت خواهی روسها نشان نداده‌اند.

چشم عمان روشن

مجله سئو ورلد (اعلام کرد سلطنت عمان در سال ۲۰۲۴ در فهرست بهترین کشورها برای سرمایه گذاری و انجام تجارت در رتبه ۲۱ جهان قرار گرفته چرا که توسعه چشمگیر زیرساخت ها از جمله مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی، ظرفیت های عمان را برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی افزایش داده است.

هشدار بانک جهانی

رئیس بانک جهانی هشدار داد که گسترش قابل توجه دامنه جنگی که رژیم صهیونیستی در غزه به راه انداخته است، می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر اقتصاد جهانی داشته باشد و تلفات گسترده غیرنظامیان در منطقه را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

بوئینگ قرض می‌گیرد

شرکت هواپیماساز بوئینگ اعلام کرد که قصد دارد با انتشار بدهی یا سهام جدید تا سقف ۲۵ میلیارد دلار جذب کند. این اقدام در تلاش برای تقویت بودجه شرکت با توجه به اعتصاب بزرگ با حضور ۳۳۰۰۰ کارگر اتحادیه بین‌المللی ماشین‌کاران و کارگران هوافضا است که منجر به توقف تولید در کارخانه‌های این شرکت در ایالت واشنگتن شد..

رژیم صهیونیستی قربانی جنگ خود شد

رشد تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی به ۰.۳ درصد کاهش یافت زیرا جنگ خسارت اقتصادی را به همراه داشت. داده‌ها نشان داد که رژیم صهیونیستی رشد سه ماهه دوم را کاهش داد زیرا جنگ در غزه و با حزب‌الله تلفات سنگین‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد بر اقتصاد این رژیم وارد کرد.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا