آخرین اخبار

یک شوت و یک گل، هشت شوت و چهار گل | فوتباله دیگه!

یک شوت و یک گل، هشت شوت و چهار گل | فوتباله دیگه!

همشهری آنلاین- تیم ملی ایران با برتری ۴ بر یک مقابل قطر به بزرگ‌ترین پیروزی‌اش در گروه A مقدماتی جام جهانی رسید و این برد مهم را با ارائه یک نمایش بسیار خوب در نیمه دوم مسابقه دست آورد. البته شاگردان قلعه‌نویی در همان نیمه اول هم از حریف شلخته خودشان یعنی قطر بی‌کیفیت این روزها سرتر بودند اما در ابتدای این نیمه یک گل غافلگیرکننده خوردند و تا پایان نیمه فقط موفق به جبران این گل شدند. اما در نیمه دوم کاملا بر بازی سوار شدند و در نهایت با یک نتیجه پرگل به یک پیروزی بزرگ دست یافتند که باعث صدرنشینی ایران با تفاضلگل بالاتر از ازبکستان هم شد.

قطر؛ یک شوت و یک گل

قطر مقابل ایران فقط یک شوت داخل چارچوب داشت که همان یکی تبدیل به گل شد و باز هم بیرانوند را زیر تیغ انتقادات برد. البته گلی که بیرو دریافت کرد بعدا پشت گل‌های ایران و پیروزی بزرگ تیم ملی پنهان شد اما اگر تیم ملی در این مسابقه نتیجه نمی‌گرفت، بیرو هم بیش از اینها با انتقاد مواجه می‌شد. آمارهای این مسابقه نشان می‌دهند ایران ۱۵بار به دروازه حریف شوت زده که نیمی از آنها داخل چارچوب بوده‌اند. یعنی ۸شوت از ۱۵شوت ایران داخل چارچوب دروازه بود که نیمی از این ۸شوت تبدیل به گل شد. اما قطری‌ها که ۱۱شوت به دروازه ایران داشتند فقط یک بار چارچوب دروازه بیرانوند را به خطر انداختند که همان یک توپ هم وارد دروازه شد. امید گل ایران در این مسابقه ۳.۱۲ و امید گل قطر ۰.۹۰ بود. یعنی فاصله دو تیم کمی کمتر از ۳گل بود اما در مسابقه‌ای که هر دو تیم بیشتر از امید گل ایجادشده خودشان گلزنی کردند، نهایتا ایران بود که با ۴گل جواب تک‌گل معز علی را داد. ایرانی‌ها ۵۲درصد مالکیت توپ داشتند و مالکیت توپ قطر هم ۴۸درصد بود.

سردار روی مرز هت‌تریک

بهترین بازیکن این مسابقه همان طور که کاملا مشخص بود و نیاز به اندازه‌گیری هم نداشت سردار آزمون با ۲گل و یک پاس گل بود. سردار در یکی از بهترین‌ نمایش‌های عمرش با تیم ملی ۲گل اول سفیدپوشان را زد، گل سوم را در موقعیت «پاس گل یا هت‌تریک» به محمد محبی پاس داد و فقط روی گل چهارم نقشی نداشت چون در لحظه ثبت این گل اساسا در زمین نبود! سردار سه‌شنبه‌شب ۳بار به سمت دروازه قطر ضربه زد که ضربه اولش به تیر دروازه خورد و ۲ضربه بعدی او تبدیل به گل شد. او علاوه بر این ۳شوت ۳پاس کلیدی هم به هم‌تیمی‌ها داد تا بیشتر از هر بازیکن دیگری در این مسابقه پاس کلیدی داده باشد. جالب اینکه در تعداد پاس‌های کلیدی، نفر دوم بعد از او شجاع خلیل‌زاده بود که با ۲پاس کلیدی در کنار امید نوزافکن قرار گرفت. با این تفاوت که هر دو پاس کلیدی نورافکن تبدیل به پاس گل شدند اما پاس‌های شجاع نهایتا راهی به جایی پیدا نکردند. سردار با گل‌ها و پاس گلش در نهایت نمره ۹.۴۱ را از سایت متریکا گرفت و با این نمره عالی برترین بازیکن تیم ملی شد.

۸نفر بالای ۷

بعد از سردار، دومین بازیکن موفق تیم ملی در مصاف با قطر محمد محبی بود که او هم مثل سردار ۲گل در این مسابقه به ثمر رساند. محبی با ۵شوت، زننده بیشترین شوت‌ها در این مسابقه لقب گرفت و هیچ بازیکنی به اندازه او در این میدان شوت نزد. از ۵ضربه محبی ۲ضربه داخل چارچوب بود که تبدیل به گل شد و نمره ۸.۳۷ را برای این بازیکن به ارمغان آورد. امید نورافکن که پاس گل‌های اول و آخر ایران را داد با اتکا به همین دو پاس گل و نمایش بسیار خوبش مقابل قطر به نمره ۷.۸۴ رسید و سومین بازیکن برتر میدان شد. نورافکن همچنین ۲شوت به سمت دروازه هم داشت که یکی از آنها داخل چارچوب بود اما گلی به همراه نداشت. نفرات بعدی تیم ملی به ترتیب میلاد محمدی (۷.۴۳)، محمد کریمی (۷.۳۹)، مهدی طارمی (۷.۲۴)، شجاع خلیل‌زاده (۷.۲۲) و سعید عزت‌اللهی (۷.۰۳) بودند که نمرات بالاتر از ۷ گرفتند و نمایش آنها قابل قبول بود. علیرضا بیرانوند با نمره ۶.۶۸ ضعیف‌ترین بازیکن تیم ملی در بازی با قطر بود و علی نعمتی هم نمره ۶.۸۳ را دریافت کرد.

اکرم عفیف شوت نمی‌زند

برترین‌های قطر در بازی با ایران معز علی و اکرم عفیف بودند که تنها نمرات بالای ۷ را در ترکیب تیمشان دریافت کردند. معز علی ۲شوت به سمت دروازه داشت، یک گل زد و یک پاس کلیدی هم داد تا به نمره ۷.۲۳ برسد. او با این نمره در میان بازیکنان تیم ملی ایران هفتم می‌شد اما در بین قطری‌ها نفر اول شد. اکرم عفیف هم با نمره ۷.۰۷ دومین بازیکن موفق تیم ملی قطر بود. بازیکن پرحاشیه قطری‌ها هیچ شوتی به سمت دروازه ایران نزد اما با ۴پاس صاحب بیشترین پاس کلیدی در این مسابقه بود. در دقایق پایانی مسابقه، پاس کوتاه عفیف روی خط ۶قدم در حالی که می‌توانست خودش به سمت دروازه بیرانوند ضربه بزند، نماد کاملی از سبک بازی او بود که در نهایت بیشترین پاس کلیدی و کمترین تعداد شوت را در این مسابقه به نام خودش ثبت کرد. قطر در خط دفاعی نمایش بسیار ضعیفی داشت و دروازه‌بان این تیم به همراه مدافع چپ یعنی عبدالکریم حسن پایین‌ترین نمرات را گرفتند. برشام درون دروازه به نمره ۵.۷۰ رسید و عبدالکریم حسن نیز در دفاع چپ نمره ۵.۹۰ گرفت.

این خبر را در ارتباط ورزشی دنبال کنید.

منبع همشهری آنلاین



لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا