آخرین اخبار

جریمه نانوایان گرانفروش اعلام شد



جریمه نانوایان گرانفروش اعلام شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه سهمیه آرد نانواهای گرانفروش و کم‌فروش قطع می‌شود، از قطع سهمیه آرد ۱۱نانوایی تاکنون خبر داد. معصومه رضایی تأیید کرد: به رغم اصلاحات قیمتی، هنوز برخی از نانوایان گرانفروشی می‌کنند که قطعا سهمیه آرد آنها قطع و به دیگر نانوایی‌ها داده می‌شود.

تعیین تکلیف ۵هزار تن چای دبش

سعید غلامی باغی، معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: بیش از ۵هزار تن چای دبش به ارزش ۷۰۰میلیون تومان در چندین مزایده این سازمان تعیین تکلیف شد و به فروش رفت؛ او همچنین خبر از مزایده ۴۵میلیارد تومانی اموال شرکت کلاهبردار کورش کمپانی داده است.

ناترازی ۷میلیون واحدی در بازار مسکن

عباس صوفی عضو کمیسیون عمران مجلس از ناترازی ۷میلیون واحدی بازار مسکن کشور خبر داد و گفت: هزینه ساخت واحد ۱۰۰متری نهضت ملی مسکن به ۱.۵میلیارد افزایش یافته است. عباس صوفی افزود: براساس برنامه ۵ساله هفتم کشور باید ۵.۵میلیون واحد مسکونی بسازیم؛ از سوی دیگر هر سال باید حدود ۸۰۰هزار واحد مسکن برای رفع ناترازی و به‌دلیل ازدواج‌های جدید هم ساخته شود.

توافق تجاری ۲همسایه

سیدمحمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران از توافق کشورهای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای رفع موانع تجاری خبر داد. او می‌گوید: برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا وزیر بازرگانی پاکستان برای ۲ماه آتی، به تهران سفر کند تا با هم بر سر نهایی کردن لیست تجارت آزاد میان تهران و اسلام‌آباد به توافق برسیم.

کسری بودجه پرنوسان

علی افضلی، مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی و اقتصاد اسلامی وزارت اقتصاد با بیان اینکه رقم کسری بودجه را اکنون نمی‌توان اعلام کرد و به‌صورت قطعی در پایان سال اعلام می‌شود، گفت: متوسط کسری بودجه در سال ۱۴۰۲ از ۳۰۰همت تا ۸۰۰همت در سناریوهای خوش بینانه و بدبینانه است.

تأخیر پیش‌فروش رجا

درحالی ۲۷ روز از مهرماه ۱۴۰۳ سپری شده که شرکت راه‌آهن هنوز مجوز پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری آبان ‌ماه را صادر نکرده است. یکی از گلایه‌های مردم، پیش‌فروش دیرهنگام بلیت‌هاست که باعث می‌شود آنها نتوانند برای سفر خود برنامه‌ریزی درستی انجام دهند.

سنگ بزرگ تجدیدپذیر

حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بخش خصوصی پیشنهاد داده که برای تولید ۲۰هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر از نوع خورشیدی، پیشگام شود. به‌گفته او، محدودیتی در تعیین قیمت برق تولیدشده تجدیدپذیرها و عرضه آن در بورس انرژی و صادرات وجود ندارد.

افزایش صادرات فرش

محسن گرجی، مدیرکل دفتر پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات فرش ماشینی در ۶ماهه نخست امسال به ۱۳۰میلیون دلار رسیده است که رشد ۷درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا