آخرین اخبار

حماس پس از شهادت سنوار زنده و فعال به مبارزه با اشغالگری ادامه خواهد داد


حماس پس از شهادت سنوار زنده و فعال به مبارزه با اشغالگری ادامه خواهد داد

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 29 مهرماه گفت: شهادت قهرمان مبارزه با ظلم و اشغالگری، رئیس دفتر سیاسی حماس جناب یحیی سنوار برای هر انسان آزاده‌ای دردناک است. ایشان عمر خود را صرف دفاع از مردم خود و عقب راندن اشغالگران صهیونیست از خاک فلسطین کرد.

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی افزود: طراحی و اجریی کردن عملیات پیچیده طوفان‌الاقصی یکی از مجاهدت‌های شهید سنوار در طول عمر ارزشمندش بود که معادلات امنیتی، نظامی، سیاسی و منطقه‌ای این رژیم را تغییر داد و ضربه جبران ناپذیری به موجودیت این غده سرطانی زد همانطور که دیدیم با شهادت سیدحسن نصرالله بزرگ، حزب‌الله همچنان زنده است. به اذن الله خواهیم دید که بعد از شهادت سنوار، حماس نیز زنده و فعال به مبارزه با اشغالگری ادامه خواهد داد.

قالیباف بیان کرد: تصاویر مبارزه ایشان تا پای جان، ده‌ها و صدها سنوار و نصرالله در سراسر جهان تربیت خواهد کرد و رهایی قدس شریف را سرعت خواهد داد. شهادت ایشان را به خانواده، همرزمان و عموم مجاهدان حماس و مبارزان فلسطینی تبریک و فقدان ایشان را تسلیت می‌گویم.  

وی ادامه داد: درخصوص سفر به لبنان نیز از تمام شهروندان و مسئولانی که به اینجانب بذل محبت داشتند، صمیمانه سپاسگزارم اما فراموش نمی‌کنیم همه ما سرباز ایران اسلامی هستیم و تأثیرگذار گسترده این حضور در بیروت به دلیل ویژگی‌های شخصی نیست بلکه به پشتوانه مسئولیتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داریم. 

قالیباف تصریح کرد: این ایران عزیز ما است که چنین بزرگ و مقتدر است که حضور میدانی نماینده آن در منطقه باعث جریان‌سازی در معادلات بین‌المللی می‌شود. وظیفه ما بود که پیام ملت سربلند ایران را به مردم لبنان و نیروهای مقاومت ابلاغ کنیم و پیام مظلومیت و اقتدار مردم لبنان را با استفاده از ظرفیت‌های اجلاسیه مجالس جهان به گوش دنیا برسانیم.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه امروز نیز لازم می‌دانیم به مردم عزیز عرض کنم ذیل توکل به خداند متعال، نقطه اتکای اصلی مردم لبنان، رهبر، مسئولان و مردم ایران است، گفت: امروز شکست‌های راهبردی صهیونیست‌ها در میدان، چنان کار را بر این رژیم سخت کرده است که رو به کشتار و آواره کردن غیرنظامیان لبنان آورده است. 

وی اظهار کرد: در کنار وظایف روشنی که ما مسئولان داریم از مردم مسلمان ایران و شیعیان اهل‌بیت عصمت(ع) می‌خواهم با کمک به رفع نیازهای آوارگان و آسیب‌دیده‌های لبنان که با حمایت از حزب‌الله باعث خنثی شدن فشار رژیم شدند به وظیفه انسانی و دینی خود عمل کنند و با شرکت در پویش‌های ملی مورد تأیید، هم‌چون پویش ایران همدل، نام خود را جزو یاوران مؤثر جبهه مقاومت، ثبت کنند.

قالیباف گفت: ضروری است تصریح کنم شورای امنیت خلیج فارس به جای اینکه توان خود را صرف توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی کند همچنان به طرح ادعاهای بی‌اساس درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.

رئیس مجلس بیان کرد: اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای تأثیرگذار در آن اتحادیه نیز خود را از کشورهای مستقل و دارای اراده به بازیگرانی گوش به فرمان رژیم صهیونیستی و توجیه‌گر نسل‌کشی آن رژیم در غزه و لبنان تنزل داده‌اند. اتحادیه اروپا و سایر گزافه‌گویان بدانند که جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پاره تن ایران هستند و کسی جرئت نخواهد داشت خلاف این اصل مسلم اقدامی انجام دهد و برای موجودیت خودشان بهتر است اراده ملت ایران را برای تثبیت این اصل مورد آزمون قرار ندهند.

وی ادامه داد: در این راستا از دولت محترم می‌خواهیم هرچه سریع‌تر، مقدمات اجرایی شدن ماده 61 قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور را برای توسعه این جزایر ایرانی فراهم کند.

قالیباف در پایان گفت: با توجه به پایان یافتن مهلت دو هفته‌ای برای تکمیل و ارائه گزارش حادثه تأثر برانگیز معدن طبس، از کمیسیون محترم صنایع و معادن تقاضا می‌کنم گزارش نهایی را هرچه زودتر به هیئت رئیسه مجلس ارائه کنند تا در سه‌شنبه نظارتی این هفته مطرح شود.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا