استان ها > سمنان

برگزاری اولین دوره انتخابات اعضاء هیات مدیره کانون داوران حرفه ای استان سمنان



برگزاری اولین دوره انتخابات اعضاء هیات مدیره کانون داوران حرفه ای استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: اولین دوره انتخابات اعضاء هیات مدیره کانون داوران حرفه ای استان سمنان با حضور اعضاء هیئت موسس و داوران حرفه ای دارای پروانه بهره برداری در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد. 

حسین شکوری امروز (۲۹ مهرماه) در حاشیه این انتخابات ضمن تبریک و تسلیت در پی شهادت فرمانده غیور و خستگی ناپذیر حماس «یحیی السنوار» اظهار کرد: هرچه بیشتر جنایت های رژیم غاصب اسرائیل ادامه پیدا می کند، چهره این لکه ننگین عالم برای جهانیان بیشتر آشکار می شود .
وی اظهار امیدواری کرد: خداوند متعال روزهای ظفر و پیروزی مجاهدان مقاومت را بیش از پیش فراهم آورده و رژیم اشغالگر قدس از روزگار محو و نابود شود.

وی در ادامه با اشاره به برپایی انتخابات کانون داوران حرفه ای استان گفت: براساس ماده ۱۹ اساس نامه کانون داوران حرفه ای، می بایست با برگزاری انتخابات از بین داوران حرفه ای که دارای پروانه بهره برداری هستند، هیات مدیره استان، از هفت نفر عضو اصلی، دو نفر عضو علی البدل و دو نفر بازرس مشخص شده و در اجرای ماده ۳۱ نیز سه نفر به عنوان اعضای هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی انتخاب شوند.
 
معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان، خاطرنشان کرد: فرآیند اخذ رأی مطابق با اساسنامه و ضوابط ابلاغی به صورت جمعی و مخفی بر روی اوراقی که به تایید هیأت موسس رسیده بود، برگزار شد.

شکوری، با قدردانی از حمایت های هیئت موسس و اعضای هیات مدیره کانون داوران حرفه ای استان افزود: توسعه روش های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی، مهمترین سیاست کلان دستگاه قضایی در این بخش است تا علاوه بر به رسمیت شناختن نهادهای مردمی و توسعه فعالیت نخبگان و صاحب نظران برگزیده «علم حقوق» که پس از طی مراحل آزمون های مختلف و دوره های علمی موفق به کسب پروانه داوری شدند، گسترش صلح و سازش در جامعه تسهیل و تسریع یابد.

معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه عنوان کرد: با برگزاری این انتخابات هریک از اعضاء هیئت مدیره به سِمت های تعینی منصوب شدند تا با اجرای مفاد اساسنامه، توسعه و اعتبار بخشی به امر داوری به درستی صورت پذیرد.
انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا