استان ها > کهگیلویه و بویراحمد

معرفی متقاضیان مشاغل خرد و خانگی جهت دریافت تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد



معرفی متقاضیان مشاغل خرد و خانگی جهت دریافت تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اولین بار جهاددانشگاهی این استان متقاضیان راه اندازی مشاغل خرد و خانگی را در قالب استفاده از منابع جزء(۳) بند(ب) تبصره«۲» قانون بودجه سال ۱۴۰۳برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک معرفی می‌کند.

صاحب سروش فر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تسهیلات اختصاص یافته به بهترین نحو در اختیار متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی قرار خواهد گرفت، افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال جز ۳ بند ب تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور به آدرس Tek.mcls.gov.ir، ضمن دانلود و مطالعه راهنمای ثبت نام متقاضی، نسبت به ثبت نام و درخواست خود برای دریافت تسهیلات اشتغال در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات اقدام کنند.

وی در خصوص فرآیند پرداخت این تسهیلات توسط جهاد دانشگاهی، نیز در این زمینه اظهارکرد: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه جهاد دانشگاهی، واقع در کاشانی ۵ شهر یاسوج یا تماس با تلفن ۰۷۴۳۳۲۳۶۴۱۳، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اولیه اقدام، تا صلاحیت آنها توسط کارشناسان مربوطه در جهاد دانشگاهی استان ارزیابی و نتیجه بررسی ظرف حداکثر یک هفته به متقاضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

همچنین محمدجعفر رستمی، مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: متقاضیان موقع ثبت نام در سامانه باید دستگاه متولی را جهاد دانشگاهی، بانک‌های پیشنهادی را بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک گردشگری و محل اعتبار را جزء ۳ سهمیه استانداران ۱۴۰۳ انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشاغل تکمیلی در اولویت پرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه قرار خواهند گرفت، اظهارکرد: متقاضیان پس از ثبت نام و تایید درخواست آنان می‌توانند برای پیگیری درخواست خود و کسب مشاوره کسب و کار به مراکز آموزش کوتاه مدت جهاد دانشگاهی در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت مراجعه کنند.

رستمی تصریح کرد: کارمندان دستگاه‌های متولی مشمول ماده ۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان بانک ها و موسسات عامل، مستخدم نهاده‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح و سایر افرادی که به نوعی از بودجه دولتی حقوق دریافت می‌کنند مشمول دریافت این تسهیلات نمی‌شوند.

مدیر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نداشتن چک برگشتی، تعهدات معوق و بدهی به سیستم بانکی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی، داشتن شرایط اخذ تسهیلات بانکی شامل داشتن حساب نزد بانک، تامین وثایق لازم، ضامن و…، داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان و داشتن سن بین ۱۸ تا ۵۵ سال از جمله شرایط متقاضیان برای دریافت این تسهیلات است.

رستمی اظهار کرد: افراد متقاضی باید خلاصه طرح، مدرک تحصیلی، مدرک مهارتی و مجوزهای لازم را در سامانه ثبت نام بارگذاری کنند، ضمن اینکه ثبت نام در سامانه هیچ‌گونه حقی را برای متقاضیان به منظور دریافت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

وی بیان کرد: این تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه برای طرح‌های خویش فرمایی پرداخت خواهند شد.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا