آخرین اخبار

لایحه بودجه 1403 منطبق بر عدالت و برنامه هفتم است


لایحه بودجه 1403 منطبق بر عدالت و برنامه هفتم است

به گزارش ایکنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز، اول آبان ماه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بخش اول لایحه بودجه 1403 کل کشور را تقدیم مجلس کرد.

وی در سخنانی با درود به روان پاک شهدا و امام راحل گفت: امیدوارم با بودجه‌ای که امروز تقدیم مجلس خواهد شد، مسیر وفاق ملی هموار شود و جزء کاذبین نباشیم. این بودجه دسترنج دو ماه کار مستمر همکاران بنده در دولت است.

رئیس‌جمهور افزود: این بودجه براساس تعهداتی که با مردم در انتخابات داشته‌ام تدوین شده است. من تعهد کرده‌ام در مسیر وفاق گام بردارم و من معتقدم که با وفاق می‌توان مسیر اصلاحات اقتصادی را هموار کرد و همه گروه‌ها و اقشار در آن دیده شده‌اند.

پزشکیان با بیان اینکه همچنین تلاش شده اعداد واقعی نوشته شوند، گفت: در این رابطه با رؤسای دانشگاه‌ها، کمیسیون اقتصادی مجلس و کارشناسان مشورت شده است. چند اصل را در تدوین لایحه بودجه 1404 مدنظر قرار داده‌ایم؛ اول دقت در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه اولویت اصلی ما در تدوین لایحه بودجه بوده است و از ابتدای لایحه بودجه تمام همکاران من بر انطباق آن با لایحه بودجه تأکید کرده‌اند. اصل دوم عدالت‌محوری است. این لایحه مبتنی بر عدالت بوده و اجرای احکام مبتنی بر عدالت مقدم بر سایر احکام بوده است و سوم با توجه به شرایط منطقه‌ای در احکام بودجه تقویت بنیه دفاعی یکی از اهداف بوده است.

وی بیان کرد: مهمترین وجه تمایز بودجه جاری؛ شفافیت، نظم و تقدیم سند مالی دولت در زمان‌بندی مقرر است. امسال برای اولین بار تمام موارد فرابودجه‌ای به صورت یکپارچه در لایحه در نظر گرفته شده است و همچنین سهم امور و تمام دستگاه‌ها متفاوت‌تر از زمان‌های گذشته است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی دیگر از اصلاحات بودجه شناسه‌گذاری در بندهای بودجه است و تمام ردیف‌ها بر اساس شناسه تدوین شده است.

این خبر در حال تکمیل است…

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا