آخرین اخبار

31 آمار جستجوی Google برای نشانک گذاری در اسرع وقت

گوگل فقط کمی بیش از 90 درصد از بازار جهانی موتورهای جستجو را در اختیار دارد، به این معنی که محرک مهمی در نحوه جستجو و یافتن اطلاعات در اینترنت توسط افراد است.

31 آمار جستجوی Google برای نشانک گذاری در اسرع وقت

در این پست، آمارهای کلیدی جستجوی گوگل را بررسی می‌کنم که به شما کمک می‌کند تا بفهمید جستجو چگونه کار می‌کند، روند جستجو، و چگونه جستجوی Google با فناوری‌های در حال تغییر سازگار می‌شود.

فهرست مطالب

  • چند نفر از گوگل استفاده می کنند؟
  • روزانه چند جستجو در گوگل انجام می شود؟
  • آمارهای برتر جستجوی گوگل در سال 2023
  • چگونه جستجوهای پرطرفدار را پیدا کنیم

نزدیکترین رقیب گوگل، بینگ، تنها 3.9 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، در حالی که یاهو 1.3 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. این توزیع در چند سال گذشته نسبتاً ثابت مانده است و گوگل به لطف نتایج جستجوی دقیق، تجزیه و تحلیل های عمیق و ارائه خدمات در حال توسعه مدام مدعی پیروزی رقابتی است.

جذب سریع “Google” را به عنوان یک فعل به معنای “جستجو کردن” در نظر بگیرید – “فقط آن را در گوگل جستجو می کنم”، “نمی توانید آن را در گوگل جستجو کنید؟” “در گوگل نیست؟” اغراق آمیز نیست اگر بگوییم وقتی صحبت از جستجوی اطلاعات آنلاین می شود، گوگل – تا حد زیادی – پیشتاز دیجیتالی است.

گوگل همچنین تلاش می‌کند تا نتایج جستجو را شخصی‌سازی کند و به نوبه خود شانس این را افزایش دهد که کاربران در دفعات بعدی سؤالی را انتخاب کنند.

برای کاربرانی که وارد جیمیل یا حساب Google دیگری نشده‌اند، این شرکت از کوکی‌های مرورگر ذخیره شده ناشناس استفاده می‌کند تا حسی از تاریخچه جستجو و اولویت‌ها داشته باشد.

برای کاربرانی که به حساب Google خود وارد شده‌اند، سابقه مرورگر کروم داده‌های لازم را برای Google فراهم می‌کند تا نمایه‌ای بر اساس سن، اولویت زبان، جنسیت و اولویت‌های جستجو بسازد که نوع نتایج جستجوی بازگشتی را نشان می‌دهد.

موقعیت مکانی نمونه آسانی از این رویکرد را ارائه می دهد – اگر کاربران خدمات مکان یابی را فعال کرده باشند، نتایج جستجوی Google بر اساس موقعیت جغرافیایی فیلتر می شود تا ارتباط کلی افزایش یابد.

اکنون، اجازه دهید به تعدادی از آمارهای برتر جستجوی گوگل در سال جاری نگاهی بیندازیم و به جستجوهای پرطرفداری که استراتژی بازاریابی شما را راهنمایی می‌کنند، عمیق‌تر نگاه کنیم.

برترین آمار جستجوی گوگل در سال 2024

بیایید ببینیم گوگل با این آخرین آمار چگونه بر جستجو تاثیر می گذارد.

  • هنگامی که گوگل درهای ضرب المثل خود را در سپتامبر 1998 باز کرد، تنها حدود 10000 جستجوی روزانه را به طور متوسط ​​انجام داد. (جستجو)
  • تا ژانویه 2024، گوگل تقریباً 84.2 میلیارد بازدید در سراسر جهان داشته است که از 83.9 میلیارد در آوریل 2023 بیشتر شده است. (Statista)
  • بیش از 192 موتور جستجوی Google در کشور و منطقه مختلف وجود دارد. (مجله GiT)
  • از اکتبر 2024، کروم 65 درصد از سهم بازار مرورگر وب را به خود اختصاص داده است. (Statcounter)
  • از اکتبر 2024، 61٪ از جستجوهای ترافیک وب در تلفن همراه انجام می شود. (Statcounter)
  • پاسخ دهندگان نظرسنجی ما گوشی های هوشمند یا تلفن های همراه را به عنوان پرکاربردترین دستگاه مرور بازدیدکنندگان سایت خود رتبه بندی می کنند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
  • برخی از محبوب‌ترین جستجوهای جهانی گوگل در سال 2023 عبارتند از: «زیردریایی تایتانیک»، «سیناد اوکانر»، «اتصالات» (بازی نیویورک تایمز)، و «باربی». (گوگل)
  • 65 درصد از سئوکاران می گویند که به روز رسانی الگوریتم گوگل در سال 2023 تأثیر مثبتی بر ترافیک وب و رتبه بندی SERP داشته است. (تحقیق وبلاگ HubSpot)

آمار جستجوی گوگل

  • اکثر متخصصان می‌گویند که وب‌سایت‌هایشان همان میزان ترافیک را حفظ کرده‌اند یا باور ندارند که ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد AI/LLM در موتورهای جستجو بر ترافیک سایت آنها تأثیر گذاشته است. 41 درصد می گویند که وب سایت هایشان ترافیک بیشتری نسبت به قبل دارد. (تحقیق وبلاگ HubSpot)

genAI-web-traffic-imact

  • کمی بیش از ¼ از پاسخ دهندگان نظرسنجی می گویند که ترافیک ارگانیک منبع اصلی ترافیک وب آنها است. تبلیغات پولی/جستجوی گوگل و تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی/رسانه های اجتماعی در جایگاه دوم قرار دارند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
  • پاسخ دهندگان نظرسنجی ما به ما می گویند که اکثر صفحات وب سایت آنها در رتبه 6-10 در SERP ها قرار دارند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)

where-websites-rank-SERP

  • 89 درصد از URL ها و 37 درصد از URL ها در موقعیت های 1-20 در تلفن همراه و دسکتاپ رتبه متفاوتی دارند. (SEMRush)
  • 54 درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی فکر می‌کنند که از زمانی که مرورهای کلی هوش مصنوعی و سایر ویژگی‌های جستجوی LLM در دسترس قرار گرفته‌اند، مردم بیشتر از موتورهای جستجو برای یافتن پاسخ‌ها استفاده می‌کنند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)

use of-search-genAI

  • حرفه ای ها اعتماد و تخصص را به عنوان مهم ترین عوامل رتبه بندی در چارچوب EEAT رتبه بندی کردند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
  • کارشناسان فکر می کنند راهنماهای گام به گام، و سایر محتوای آموزشی با هوش مصنوعی مولد در موتورهای جستجو بهترین عملکرد را خواهند داشت. داستان‌ها/تجربه‌های شخصی بیشترین تأثیر منفی را خواهند داشت. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
  • بهینه سازی محتوا برای هدف جستجو، بهینه سازی محتوای روی صفحه پیرامون کلمات کلیدی هدف، و انجام تحقیقات کلمات کلیدی موثرترین استراتژی های سئو برای رتبه بندی بالا در SERP ها هستند. (تحقیق وبلاگ HubSpot)

استراتژی های رتبه بندی برتر SEO

  • 25% از جستجوگران دسکتاپ گوگل بدون کلیک و 17% از جستجوگران موبایل بدون کلیک پایان می دهند (Semrush)
  • میانگین کلمه کلیدی تقریباً 3-4 کلمه است. (سمروش)
  • کلمات کلیدی طولانی 1.76 برابر بیشتر در SERP های ارگانیک کلیک می کنند. (بکلینکو)
  • در سال 2020، 500 کلمه کلیدی 8.4 درصد از کل حجم جستجو را تشکیل می دادند. (بکلینکو)
  • میانگین هزینه هر کلیک برای یک کلمه کلیدی حدود 0.61 دلار است. (بکلینکو)
  • میانگین هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل در سال 2024، 4.66 دلار در همه صنایع است. (WordStream)
  • چهار برابر بیشتر از هر موتور جستجوی دیگری – آمازون (15٪)، یوتیوب (9٪) و بینگ (6٪) روی یک آگهی جستجوی پولی در Google کلیک می کنند (63٪). (کلاچ)
  • به ازای هر 1 دلاری که کسب و کارها در تبلیغات گوگل خرج می کنند، به طور متوسط ​​2 دلار درآمد کسب می کنند. (گوگل)
  • 55 درصد از افرادی که روی تبلیغات جستجوی گوگل کلیک می کنند ترجیح می دهند که تبلیغات متنی باشد. (کلاچ)
  • میانگین نرخ تبدیل در تبلیغات گوگل در همه صنایع در سال 2024 6.96٪ است (WordStream)
  • میانگین CTR برای عناوین دارای سؤال 15.5٪ است. عناوین معمولی (غیر سوالی) CTR 16.3٪ دارند. (بکلینکو)
  • میانگین نرخ کلیک برای رتبه اول در دسکتاپ 39.8٪ است. اگر نتیجه برتر یک قطعه برجسته باشد، CTR به 42.9٪ افزایش می یابد. (صفحه اول)
  • 21 درصد از SERP های گوگل تصاویر را نشان می دهند. (Moz)
  • فشرده سازی تصاویر و متن می تواند به 25٪ از صفحات وب کمک کند تا بیش از 250 کیلوبایت و 10٪ بیش از 1 مگابایت ذخیره کنند. این تغییرات باعث کاهش نرخ پرش و افزایش رتبه صفحه در SERP های گوگل می شود. (گوگل)
  • 50 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده روزانه از جستجوی صوتی استفاده می کنند. (UpCity)

با توجه به نوسان مداوم حجم جستجو در پاسخ به رویدادهای جهانی و پوشش خبری در حال تحول، ارزش این را دارد که بدانید چه جستجوهایی در حال افزایش هستند، با چه سرعتی در حال افزایش هستند، و چگونه با جستجوهای کلیدواژه مشابه مرتبط می شوند.

در حالی که یک گزینه یک رویکرد پراکنده است – به سادگی یک عبارت روند بالقوه را در Google تایپ کنید و ببینید تعداد کل نتایج گزارش شده است – گزینه های هدفمندتر اغلب مسیر آسان تری را برای بهبود عملکرد جستجو فراهم می کنند.

بیایید برخی از مفیدترین ابزارهای موجود در بخش زیر را بررسی کنیم.

1. Google Trends

«سال جستجو» را مرور کنید، در درس‌های Google Trends شرکت کنید و ببینید چه چیزی در حال حاضر پرطرفدار است. همچنین می‌توانید قله‌ها و دره‌های موضوع مورد علاقه را در طول زمان مشاهده کنید، که فصلی بودن را آشکار می‌کند و به شما امکان می‌دهد تقویم بازاریابی خود را مطابق با آن برنامه‌ریزی کنید.

بعلاوه، موضوعات و پرس و جوهای مرتبط را بیابید و مناطق فرعی را که موضوع مورد نظر شما گرایش داشته است را شناسایی کنید تا کمپین های خود را بهتر هدف قرار دهید.

google-trends-statistics

2. با گوگل فکر کنید

مقالات، گزارش‌های معیار، و بینش‌های مصرف‌کننده را کشف کنید که شما را در جستجوی سریع نگه می‌دارد. از استراتژی‌های مناقصه تبلیغاتی گرفته تا تبلیغات برند، محتوای جالبی پیدا می‌کنید که به شما کمک می‌کند در عین اینکه درباره نحوه استفاده از جستجوی Google برای کسب‌وکارتان اطلاعات بیشتری کسب کنید، بیشتر فکر کنید.

فکر کن با گوگل

3. X (تویتر سابق)

وارد X شوید و از ویژگی «روندها» استفاده کنید تا آنچه را که در ایالت، کشور یا سرتاسر جهان شما رواج دارد، کشف کنید. وقتی روی یک روند کلیک می‌کنید، توییت‌های برتر درباره موضوع، اخبار مرتبط و پاسخ‌های زنده را می‌بینید.

twitter-trends

منبع تصویر

4. BuzzSumo

من دوست دارم BuzzSumo چگونه به شما کمک می کند بیشترین محتوای اشتراک گذاری شده در 12 ماه گذشته یا 24 ساعت گذشته را شناسایی کنید.

BuzzSumo به شما این امکان را می دهد که موضوعاتی را که برای صنعت شما، رقبایتان و تأثیرگذارانی که از آنها یاد می گیرید مهم است، بررسی و تجزیه و تحلیل کنید.

buzzsumo-1

5. خوراکی

به نظر من جمع‌آوری فید RSS Feedly یک ابزار عالی است. این به شما امکان می دهد مارک های مورد علاقه خود را دنبال کنید و جدیدترین محتوای آنها را در یک مکان مشاهده کنید.

موارد دلخواه خود را اضافه کنید و ناشران جدید را با جستجو در صنعت، مهارت ها یا موضوعات پرطرفدار خود – حدس زدید – کشف کنید. Feedly همچنین به شما امکان می دهد هشدارهای کلیدواژه را تنظیم کنید، بنابراین همیشه آخرین روندها را در موضوعات مورد علاقه خود دنبال می کنید.

feedly-1

6. Reddit

تازه بودن و رای گیری مبتنی بر کاربر تعیین می کند که چگونه محتوا در Reddit اولویت بندی می شود. یک بازدید سریع از صفحه اصلی، پست های پرطرفدار یا محبوب را به شما نشان می دهد. و برای فید مرتبط‌تر، می‌توانید براساس کشور یا تاریخ اخیر فیلتر کنید.

reddit-popular-trends

7. احرف

تحقیقات رقابتی انجام دهید، یک کلمه کلیدی را وارد کنید، یا موضوعات پرطرفدار را جستجو کنید. Ahrefs به شما کمک می‌کند محتوای پرطرفدار را شناسایی کنید و به شما نشان می‌دهد که چه کاری انجام دهید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

ahrefs-google-search-trends

8. جیبی

Pocket به شما امکان می دهد محتوا را از هر کجای وب ذخیره کنید. هر زمان که خواستید محتوای خود را مرور کنید و به صفحه کاوش بروید تا موضوعات پرطرفدار مرتبط با شما را بیابید.

pocket-popular-search

9. Quora

برای Quora ثبت نام کنید و زمینه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید (به عنوان مثال، “استارت آپ ها”، “بازاریابی” و “اقتصاد”). Quora فید شما را با سوالات مرتبط با علایق محتوای شما ذخیره می کند.

این به شما بینشی در مورد آنچه مشتریانتان می‌پرسند، بحث‌های بی‌درنگ درباره رقبا می‌دهد و حتی به شما اجازه می‌دهد به سؤالاتی درباره موضوعاتی که در آن تجربه دارید پاسخ دهید.

quora-trending-موضوعات

گسترش تاثیر گوگل

خط پایین؟ گوگل بزرگترین بخش از سهم بازار جستجو و مرورگر وب را در اختیار دارد و مجموعه ای از خدمات به هم پیوسته را ارائه می دهد که این شرکت را قادر می سازد تا نتایج جستجوی شخصی و در زمان واقعی را ارائه دهد.

برای بازاریابان، این امر گوگل را به ابزاری غیرقابل جایگزین برای افزایش وفاداری مصرف‌کننده، جذب مشتریان جدید و بهبود تبدیل مشتری تبدیل می‌کند.

با استفاده از داده‌های روند عملی و آمار منبع مرتبط، تیم‌های بازاریابی می‌توانند تأثیر Google خود را گسترش دهند و اطمینان حاصل کنند که محتوای مناسب توسط مشتریان مناسب دیده می‌شود تا فرآیند فروش را شروع کنند.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید



لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا