اقتصاد > آب و انرژیانرژی

وزیر نفت رئیس‌جمهوری را در سفر به روسیه همراهی می‌کند



وزیر نفت رئیس‌جمهوری را در سفر به روسیه همراهی می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محسن پاک‌نژاد امروز (سه‌شنبه، یکم آبان) به‌منظور همراهی مسعود پزشکیان برای شرکت در شانزدهمین نشست سران بریکس، تهران را به مقصد شهر کازان روسیه ترک کرد.

پزشکیان پیش از عزیمت به روسیه به‌منظور شرکت در نشست سران گروه بریکس، درباره اهمیت و اهداف این سفر اظهار کرد: سازمان بریکس متشکل از کشورهایی است که هدف آنها توسعه چندجانبه‌گرایی در جهان به‌منظور کنترل یکجانبه‌گرایی آمریکا و دادوستد آزادانه همه کشورهای جهان است.

وی بخش‌های کشاورزی، انرژی، صنعت، تجارت و گردشگری را از جمله زمینه‌های موجود برای همکاری میان کشورهای عضو بریکس اعلام کرد و افزود: این سفر فرصتی است که با رؤسای جمهوری روسیه، چین، هند و تعداد دیگری از کشورها که در این اجلاس حضور دارند دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم و راهکارهای همکاری بیشتر را بررسی کنیم.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه هم‌افزایی و توسعه ارتباطات میان کشورهای بریکس گامی مؤثر در مسیر برون‌رفت از چالش یکجانبه‌گرایی، تمامیت‌خواهی و تحریم آمریکا در جهان است، تصریح کرد: این نخستین بار است که ما به‌عنوان عضو اصلی در این نشست شرکت خواهیم کرد که اهمیت این سفر را دوچندان کرده است.



منبع مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا