آخرین اخبار

دوومیدانی یک مدال هم در ناگویا نمی‌گیرد/حدادی سیاستش را تغییر دهد

به گزارش خبرنگار مهر، پس از چهار ماه از آغاز ریاست احسان حدادی بر فدراسیون دوومیدانی، انتظار می‌رفت که این نایب قهرمان المپیک با تجربیات خود، تحولی مثبت در این رشته ورزشی ایجاد کند. اما دوومیدانی همچنان درگیر حاشیه‌ها و چالش‌های متعدد است.

احسان حدادی با وعده‌هایی مبنی بر بهبود شرایط و توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های آموزشی وارد این عرصه شد. او امیدوار بود با جذب استعدادهای جدید و ایجاد انگیزه در ورزشکاران، بتواند دوومیدانی ایران را به سطح بالاتری برساند. اما در عمل، حاشیه‌ها و مشکلات مدیریتی باعث شده تا این رشته ورزشی همچنان در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشته باشد.

انتقادات از نحوه مدیریت و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، به همراه عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و لغو اعزام‌ها موجب نارضایتی برخی از ورزشکاران و کارشناسان شده است. در حالی که بسیاری امیدوار بودند با ورود حدادی به فدراسیون، شاهد تغییرات مثبت باشیم، اما به نظر می‌رسد که چالش‌های موجود نیازمند بررسی و حل جدی‌تری هستند.

احسان مهاجر شجاعی کارشناس دوومیدانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اقدامات اخیر فدراسیون مبنی بر لغو اعزام‌ها و اختصاص باشگاه آفتاب انقلاب به کمپ تیم‌های ملی گفت: اصولاً این کار زمانی صورت می‌گیرد که ما در یک شهر حداقل چند پیست تخصصی داشته باشیم این در حالی است که هیچی از ورزشگاه‌های تهران دارای امکانات مناسب برای دوومیدانی نیستند.

وی افزود: در حال حاضر ورزشگاه تختی که به کسی اجازه ورود نمی‌دهد، ورزشگاه آزادی که اصلاً امکانات مناسب برای این رشته را ندارد و شیرودی هم که به شدت نامناسب شده است. حالا با این شرایط واقعاً اختصاص دادن تنها سایت تخصصی دوومیدانی ایران به تیم ملی و تبدیل آن به کمپ کار مثبتی تلقی می‌شود؟ قطعاً خیر.

دبیر پیشین فدراسیون دوومیدانی خاطر نشان کرد: به نظرم هیچ ایرادی نداشت که ورزشکاران مبتدی هم فعالیت خود را در همین ورزشگاه ادامه دهند. کاش مدیریت بهتری در این زمینه انجام می‌شد. خیلی راحت می‌توان ساعتی از روز را برای استفاده عموم آزاد گذاشت و در برخی ساعت نیز مجموعه صرفاً در اختیار ملی‌پوشان باشد. علاوه بر این معتقدم گاهی حضور ورزشکاران مبتدی در کنار ملی پوشان باعث ایجاد انگیزه در آنها می‌شود که نباید این موارد را برای توسعه این رشته نادیده بگیریم.

مهاجر شجاعی با بیان اینکه حدادی باید در تصمیماتش تجدید نظر کند، گفت: حدادی از قهرمانان دوومیدانی است و قطعاً دوست دارد برای پیشرفت آن قدمی بردارد اما انتخاب‌های اخیر او نشان داد که مسیر درستی را برای تحقق اهدافش انتخاب نکرده است. افرادی که در حال حاضر در کنار او حضور دارند نمی‌توانند کار مثبتی برای دوومیدانی انجام دهند. این در حالی است که ما نباید این فرصت محدود آماده سازی را از دست بدهیم. از سال دید ورزشکاران وارد فصل مسابقات می‌شوند بنابراین نیاز است که در همین زمان اندک اقدامات لازم انجام شود.

مهاجر شجاعی در واکنش به برنامه حدادی برای جذب مربی خارجی جهت هدایت تیم‌های ملی گفت: با این وضعیت دلار بعید می‌دانم نه فدراسیون توان جذب مربی خارجی را داشته باشد و نه حتی مربی طراز اول دنیا حاضر شود که به ایران بیاید. ما پتانسیل‌های خوبی در بخش مربیگری داریم که می‌توانیم از حضور آنها بهره ببریم. مخصوصاً در ماده سرعت هم ورزشکاران شایسته‌ای هستند که با هدایت خوب می‌توانند افتخار آفرین باشند. در گذشته شاهد بودیم که فدراسیون کارگر معدن را به عنوان یک مربی خارجی به خدمت گرفت و به راحتی مبلغ زیادی ارز از کشور خارج شد چون همین مربی به اندازه یک مربی آمریکایی دستمزد دریافت می‌کرد.

او در پایان خاطر نشان کرد: با این وضعیت دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا حتی یک مدال هم نمی‌گیرد چه برسد به ۱۰ مدال، ما باید با واقعیت کنار بیاییم. گرفتن ۱۰ مدال نیازمند برنامه جامع و بودجه مناسب که فعلاً در فدراسیون دوومیدانی خبری از هیچکدام نیست. برنامه ما باید این باشد که در این وضعیت استعدادهای جدید را شناسایی کنیم و سپس با سرمایه‌گذاری روی آنها برای کسب مدال در دوره‌های آتی هدف‌گذاری کنیم.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا