آخرین اخبار

نشست «بررسی اقدامات پلیس فتا در مقابله با جنگ شناختی» برگزار شد – ارتباط فردا

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، نشست «بررسی اقدامات و فعالیت‌های پلیس فتا در مقابله با جنگ شناختی» با حضور سردار سرتیپ دوم حسین امیرلی جانشین رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا (پلیس فتا) و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش امروز (چهارشنبه) در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

نشست «بررسی اقدامات پلیس فتا در مقابله با جنگ شناختی» برگزار شد – ارتباط فردا

در این نشست سردار سرتیپ دوم امیرلی با اشاره به اهمیت فناوری‌های دیجیتال در عصر حاضر گفت: با توجه به ضریب نفوذ 97 درصدی اینترنت و تلفن همراه در جهان، بسیاری از کشورها از جمله ایران اقدام به تدوین اسناد مختلفی به منظور ایجاد امنیت در این حوزه کرده‌اند.

وی با اشاره به کلان روندهای تاثیرگذار در آینده حوزه امنیت سایبری و عمومی تصریح کرد: رشد فناوری های همگرا نظیر نانو و کوانتوم که با فضای سایبر ترکیب شده‌اند، تغییرات اجتماعی و جمعیتی، شهرنشینی و گسترش شهرهای هوشمند، رشد اطلاعات و دورنمای اعتماد به حاکمیت، تغییرات زیست محیطی، جهانی شدن، تحول دیجیتال، انقلاب چهارم صنعتی و رشد بازیگران غیردولتی از جمله کلان روندهایی هستند که در آینده حوزه امنیت سایبری و عمومی تاثیرگذار خواهند بود.

سردار سرتیپ دوم امیرلی ادامه داد: قبلا شبکه های اجتماعی اگر می خواستند به طور میانگین یک میلیون مخاطب جذب کنند، بیش از دو یا سه سال زمان می برد، اما با توسعه فناوری از جمله هوش مصنوعی در کمتر از ۵ روز، جذب این میزان مخاطب حاصل می شود که نشان دهنده قدرت نفوذ و سرعت بالای رشد فناوری ها در جهان امروز و خارج شدن فناوری از انحصار دولت ها است.

جانشین رئیس پلیس فتا در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که فرمودند: «در دوران هوش مصنوعی، اینترنت و کوانتوم و پیشرفت های علمی نمی شود با شیوه های ۴۰ سال پیش کار کرد بلکه باید ابزار مناسب با زمان انتخاب شود»، گفت: اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه فضای مجازی و سایبر، پیشگیری و مقابله با جرائم فضای مجازی و سایبری، رسیدگی به حملات سایبری، تامین امنیت و تشخیص آسیب پذیری های حوزه های عمومی، افزایش توان سایبری  فرماندهی انتظامی، برگزاری رزمایش های سایبری، ارتقای سطح تعامل با کاربران، ارتقای زیرساخت ها و اقدامات پیشگیرانه اجتماعی و اقدامات تحولی در راستای کنترل جرائم از جمله مهمترین ماموریت های پلیس فتا است.

سردار سرتیپ دوم امیرلی همچنین افزود: از جمله مهم ترین جرائم سایبری و فضای مجازی در سال های اخیر می توان به کلاهبرداری رایانه ای، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، دسترسی غیرمجاز به داده ها، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و مزاحمت های اینترنتی اراذل و اوباش و جرائم غیراخلاقی، فیشینگهای پیامکی، قمار و شرط بندی، فروش سلاح و مهمات، فروش داروهای غیرمجاز و … اشاره کرد.

جانشین رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری از جرائم و تخلفات حوزه فضای مجازی ما تلاش کرده ایم تا با ارتقای فرهنگ سایبری در بین مردم که نقش به‌سزایی در پیشگیری از این جرائم دارد و همچنین با تولید محتواهای پیشگیرانه سایبری و ایجاد پویش های مختلف، خانواده ها را نسبت به این فضا ایمن کنیم.

انتهای پیام/381

این خبر را در ارتباط فردا دنبال کنید.

لینک حبر

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در تهران اقتصادی

این خبر توسط موتور تهران اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

دیگر رسانه های کشور:

آموزشگاه رسانه |ارتباط اقتصادی| ارتباط فردا|ارتباط فرهنگی|ارتباط ورزشی|تهران اقتصادی |تهران ورزشی|مرجع وب و فناوری|پایگاه خبری شباب |همسونیوز|تهران فرهنگی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا