آخرین اخبار

تنبیه مالیاتی برای خانه‌ های خالی در تهران



تنبیه مالیاتی برای خانه‌ های خالی در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تشکیل ۵۵۰۰ پرونده مالیاتی برای خانه‌های خالی شهر تهران و الزام مالکان جهت عرضه ملک به بازار مسکن خبر داد. به گفته حسین جنتی، برای ۳۰۰۰ مؤدی برگه حضور در هیئت حل اختلاف صادر شده است.

جنتی همچنین از صدور ۱۸۰۰ رأی بدوی و ۸۰ مورد پرونده مالیاتی رفع تعرض، ۱۰۷ مورد قرار کارشناسی و رسیدگی ۵۲ مورد رأی تعدیل خبر داد.

وی تصریح کرد: به لحاظ افزایش مراجعات مردمی جهت اخذ وام ودیعه مسکن و انجام استعلامات مربوطه از این اداره کل، شهروندان و متقاضیان ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان اقدام به خود اظهاری ملک تحت اقامت خود کرده و سپس در صورت نیاز به این اداره کل مراجعه کنند.

سهم ۲۵ درصدی مشترکان خانگی از مصرف گاز

بررسی آمارهای موجود در حوزه گاز کشور حاکی از این است که مصرف گاز در بخش خانگی ایران معادل ۲۵ درصد از کل مصرف گاز کشور است که البته این میزان در ماه‌های سرد سال به ۴۰ تا ۴۵ درصد می‌رسد.

حبیب‌الله ظفریان، کارشناس انرژی می‌گوید: بخش صنعت با سهم ۳۴ درصدی نیروگاه‌ها ۳۴ درصد و بخش خانگی ۲۵ درصد را در کل سال به خود اختصاص داده‌اند و سایر بخش‌ها مانند سیان جی و کشاورزی و …سهم بسیار ناچیزی دارند و بر اساس این آمار می‌توان گفت سهم هر بخش چقدر است.

تعاونی‌ها ۶۰۰ مگاوات برق تولید می‌کنند

با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک توسعه تعاون و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) تعاونی‌ها ظرف ۳ سال ظرفیت تولید ۶۰۰ مگاوات برق ایجاد می‌کنند.

حامد ویس کرمی، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون گفت: هدف از اجرای این تفاهم‌نامه، کمک به کاهش ناترازی برق در کشور، تأمین برق موردنیاز صنایع، کاهش فقر در بستر تعاونی‌های فراگیر ملی با موضوع تولید برق، ارائه تسهیلات بانکی و یارانه سود تسهیلات، تسهیلگری در تضمین وثایق با کمک صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و تأمین بخشی از منابع موردنیاز از محل منابع بانک توسعه تعاون برای طرح‌های تعاونی نیروگاهی برق تجدیدپذیر دارای توجیه مالی و اقتصادی در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه است.

او افزود: به‌موجب این تفاهم‌نامه تولید ۶۰۰ مگاوات برق توسط تعاونی‌های نیروگاهی طی سه سال با استفاده از ظرفیت انواع مختلف تعاونی‌های متعارف، فراگیر ملی، توسعه عمران شهری و تأمین نیاز در دستور کار قرار گرفته است.

۵۳ تن شمش طلا وارد کشور شد

محمد رضوانی فر، رئیس‌کل گمرک ایران گفت: در ۷ ماهه امسال ۵۳ تن و ۴۳۲ کیلوگرم شمش طلای استاندارد از گمرکات ترخیص و وارد کشور شده است که ارزش دلاری آنها ۳ میلیارد و ۴۴۳ میلیون دلار است.

به گفته او، در ۷ ماهه سال گذشته ۹ تن و ۳۲ کیلوگرم شمش طلا به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار وارد کشور شد.

رئیس‌کل گمرک ایران تشریح کرد: بیشتر میزان واردات شمش طلا استاندارد از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) انجام گرفت که ۹۶.۵ درصد از وزن واردات این محصول را در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داد. گمرک باشماق با اختصاص ۲ درصد و گمرک تبریز با ۸۸ صدم درصد از وزن واردات شمش طلا در این مدت در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

رشد ترانزیت خارجی از مسیر ایران

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در هفت‌ماهه سال جاری با ۴۲ درصد افزایش به رقم ۱۳ میلیون و ۲۳۹ هزار تن رسید، اعلام کرد: گمرکات شهید رجایی، پرویزخان و باشماق سه گمرک عمده مبدأ ترانزیت بودند که در ۷ ماهه سال جاری بیشترین میزان کالاهای ترانزیتی در بین گمرکات مبدأ را به خود اختصاص دادند.

بدهی دولت به گندمکاران سبک شد

بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، ۱۸ همت دیگر از مطالبات گندم‌کاران کشور در سال ۱۴۰۳ از سوی سازمان به‌حساب ذینفع نهایی (عرضه‌کنندگان گندم به مراکز خرید دولتی) پرداخت و درمجموع از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم در سال جاری مبلغ ۱۹۵ همت به‌حساب کشاورزان گندم‌کار واریز شده است.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا