آخرین اخبار

توضیح یک مقام دولتی درباره وضعیت شبکه برق کشور



به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی مقیم زاده در حاشیه نشست خبری افزود: تاکنون هیچ مشکلی در خصوص شبکه برق کشور گزارش نشده است و شبکه در شرایط نرمال خود قرار دارد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های لازم در وزارت نیرو انجام شده تا اگر حادثه ای رخ داد؛ در اسرع وقت تبعات آن کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق، پایداری شبکه برق را از اصلی ترین اولویت های این شرکت برشمرد.

ساعاتی پیش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

مقیم زاده بیان‌ کرد: متوسط رشد سالیانه مصرف برق در ایران پنج درصد است که با توجه به پیک حدود ۸۰ هزار مگاواتی تابستان امسال، برای تابستان سال آینده حداقل باید چهار هزار مگاوات ظرفیت عملی تولید برق به مدار بهره برداری وارد شود.

وی افزود: برای خروجی چهار هزار مگاواتی افزایش عملی تولید برق، باید ۶ تا هفت هزار مگاوات ظرفیت منصوبه ایجاد شود.

مقیم زاده خاطرنشان‌ کرد: از ۱۴ مگاپروژه برنامه ریزی شده برای آمادگی تابستان آینده ۶ برنامه در خصوص افزایش ظرفیت تولید برق است.

وی ادامه‌داد: پیک تابستان در سال های اخیر از سه ماه به چهار ماه افزایش یافته و به همین نسبت، یک ماه از زمان در اختیار برای تعمیرات نیروگاه ها کاسته شده و هر ساله باید تا پایان اردیبهشت ماه تعمیرات نیروگاه ها تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق تصریح‌کرد: در تابستان امسال به طور متوسط ۱۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات عدم تأمین برق داشتیم که این میزان در زمان پیک به ۱۸ هزار مگاوات هم رسید و این فاصله با جابه جایی بار جبران شد.

وی افزود: ۲۲ سال است که شبکه برق ایران با هیچ گونه فروپاشی که منجر به خاموشی گسترده شود مواجه نشده و پایدار است.

منبع خبر: جام جم آنلاین

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا