عمران و اشتغال

ثبت بیش از ۲۵۳ هزار درخواست شغلی توسط کارجویان


بر اساس گزارش‌ها، از زمان راه اندازی سامانه جست و جوی شغل تاکنون بیش از ۲۵۳ هزار درخواست شغلی از سوی کارجویان در سامانه ثبت و بیش از ۲۰۲ هزار نفر از جویندگان کار به کارفرمایان معرفی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، سامانه جست‌وجوی شغل با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارتباط کارجویان و کارفرمایان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد تا افراد جویای کار و کارفرمایان نیازمند نیروی کار بتوانند از خدمات سامانه بهره‌مند شوند.

با ایجاد این سامانه علاوه بر فراهم شدن امکان ثبت درخواست شغلی توسط جویندگان کار، کارفرمایان نیز فرصت‌های شغلی مورد نظر خود را به طول رایگان در سامانه بارگذاری و نیروی کار ماهر و مورد نیازشان را تامین می کنند.

 این سامانه با هدف نظارت بر عملکرد کاریابی‌ها، ایجاد شفافیت در بازارکار، عدم مراجعه حضوری، کم کردن هزینه جست و جوی شغل و تسریع در نقل و انتقال نیروی کار ایجاد شده و بستری برای ارتباط بین کارفرما و کارجو به شمار می‌رود.

این سامانه ویژگی‌ها و مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به دسترسی به اطلاعات صحت‌سنجی شده بازار کار، شناسایی بیکاران،توسعه کاریابی‌ها و بهبود وضعیت اشتغال اشاره کرد.کارجویان می‌توانند پس از تکمیل رزومه، فرصت‌های شغلی مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و در صورت تمایل، درخواست‌های استخدامی خود را در سامانه به ثبت برسانند.کارفرمایان نیز از طریق سامانه درخواست خود را برای جذب نیروی کار ثبت و شرایط کار را بارگذاری کنند.

به اعتقاد کارشناسان بازار کار با توجه به آمار بالای بیکاری فارغ التحصیلان، ایجاد سامانه جست‌وجوی شغل در توسعه کاریابی‌ها و بهبود وضعیت اشتغال در کشور اثرگذار است.

ثبت بیش از ۲۵۳ هزار درخواست شغلی توسط کارجویان

در همین راستا،‌ امید ملک – مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی جزئیات جدیدی از آمار ثبت‌نام کارجویان و فرصتهای شغلی در سامانه جست وجوی شغل ارائه کرده و گفته است: از زمان راه اندازی سامانه جستجوی شغل تاکنون، در مجموع تعداد ۲۵۳ هزار درخواست شغلی از سوی کارجویان و همچنین تعداد ۴۵۵ هزار فرصت شغلی توسط ۴۰ هزار نفر از کارفرمایان در سامانه ثبت شده است.

از زمان راه اندازی سامانه جستجوی شغل تاکنون، در مجموع تعداد ۲۵۳ هزار درخواست شغلی از سوی کارجویان و همچنین تعداد ۴۵۵ هزار فرصت شغلی توسط ۴۰ هزار نفر از کارفرمایان در سامانه ثبت شده است.به گفته وی طبق آمارها،تعداد ۲۹۲ هزار نفر از جویندگان کار به کارفرمایان معرفی شده و اطلاعات ۵۲ هزار نفر از معرفی شدگان به عنوان بکارگمارده شده در سامانه به ثبت رسیده است.

ملک همچنین از راه‌اندازی نسخه موبایلی سامانه جست وجوی شغل خبر داده و گفته است:این اقدام با هدف تسهیل در ارائه خدمات مطلوب کاریابی و اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان و ایجاد شفافیت و پویایی در بازار کار صورت گرفته است.

نتایج سامانه جست وجوی شغل از بکارگماری ۳۹درصدی زنان و ۶۱ درصدی مردان نزد کارفرمایان حکایت دارد. همچنین ۳۳درصد از بکارگمارده شدگان دارای تحصیلات عالیه هستند که بیشترین میزان به مقطع تحصیلی کارشناسی با تعداد ۱۲۰ هزار نفر تعلق دارد.

پیشتر گزارش‌ها از ثبت ۲۷۵ هزار فرصت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل حکایت داشت.طبق این گزارش درخواست شغلی بیش از ۱۴۰ هزار متقاضی کار و درخواست نیروی کار ۲۷ هزار کارفرما در سامانه ثبت و ۹۳ هزار معرفی‌نامه از طریق دفاتر کاریابی برای کارجویان صادر شده بود.

به گفته کارشناسان، با توجه به کمبود نیروی کار در بسیاری از نقاط از جمله شهرک‌های صنعتی، راه‌اندازی سامانه جست و جوی شغل می‌تواند در تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی موثر واقع شود.

افراد متقاضی کار که از مهارت خاصی برخوردارند، می‌توانند در سامانه جست‌وجوی شغل نام‌نویسی و فرصت‌های شغلی موجود را بررسی کنند. همچنین آن دسته کارفرمایانی که به دنبال جذب نیروی کار ماهر در بخش‌های مختلف هستند با ثبت‌نام در سامانه جست وجوی شغل،‌می‌توانند رزومه‌های مختلف و درخواست‌های شغلی را مشاهده و از میان آنها نیروی مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

به گزارش ایسنا، کلیه کارفرمایان و جویندگان کار با مراجعه به نشانی https://shoghl.mcls.gov.ir می‌توانند از مزایا و خدمات سامانه استفاده کنند.

انتهای پیام



منبع ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا