آخرین اخبار

نشست تخصصی «نقش رسانه در تحریف افکار عمومی برگزار شد

به گزارش ایسنا، حمیدرضا مختص‌آبادی -رایزن فرهنگی ایران- در این نشست، تأکید کرد که ارتقای رهبران مقاومت نشان‌دهنده پیروزی حتمی ملت‌های مقاومت است.

وی بر ضرورت تقویت رسانه‌های مقاومت به‌طور کلی و تقویت امکانات آن‌ها در برابر برتری غرب از نظر فناوری و تکنیک‌های مدرن که امروز برای گمراه کردن افکار عمومی استفاده می‌شود، تأکید کرد.

احمد ضوا -معاون وزیر اطلاعات سوریه- نیز در این نشست، اشاره کرد که موضوع رسانه دیگر فقط به تحریف افکار عمومی محدود نمی‌شود، بلکه به تمام جنبه‌های زندگی نیز مربوط می‌شود، حتی برخی از اندیشمندان رسانه را خطرناک‌تر از سلاح می‌دانند زیرا به ذهن انسان می‌پردازد و در مرحله‌ای که ما زندگی می‌کنیم، رسانه‌ها متنوع شده‌اند و انتقال اطلاعات تقریباً سریع‌تر از برق شده است.

وی افزود: توجه کنید که چگونه برخی از رسانه‌های بین‌المللی بر ضربه زدن به آگاهی مخاطبان مقاومت از طریق کاهش دستاوردهای مقاومت لبنان و فلسطین تمرکز می‌کنند و عمداً  آنچه را که اشغالگران به دلیل ضربات مقاومت متحمل می‌شوند، پنهان می‌کنند، همه این‌ها به دلیل محدودیت کامل اسرائیل بر رسانه‌های خود است.

احمد ضوا از نقش مثبت شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری که به شکستن دیوار کمک کرده و افکار عمومی جهانی را مخاطب قرار داده و آگاهی را افزایش داده است، مانند حمایت از تظاهرات اروپایی برای مسئله فلسطین، تمجید کرد.

وی ابراز کرد: ما در سوریه خط مشی رسانه‌ای خود را از خط مشی واضح دولت سوریه می‌گیریم که فلسطین مسئله مرکزی است.

رسانه‌ها در تحریف، تحریک و جعل افکار عمومی نقش دارند

موسی عبدالنور رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه گفت: رسانه‌ها نه تنها در شکل‌دهی افکار عمومی، بلکه در تحریف، تحریک و جعل افکار عمومی نقش دارند و توضیح داد که امروز رسانه‌ها نیمی از نبرد را به دست می‌آورند، اگر نگوییم تمام نبرد و به یک ابزار اساسی در دست تصمیم‌گیرندگان تبدیل شده‌اند که با آن به مخاطبان دیگر می‌پردازند.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها فقط ناقل اخبار نیستند، بلکه می‌توانند به عنوان ابزاری برای جنگ فکری از طریق اصطلاحاتی مانند «جنگ نرم» عمل کنند.

در ادامه، شرکت‌کنندگان خواستار تدوین برنامه‌ها و استراتژی‌های بلندمدت و ایجاد مؤسسات رسانه‌ای جدید و مراکز مطالعاتی برای تقویت نقش رسانه‌های مقاومت و انتشار حقایق شدند.

در پایان این برنامه، توافق شد که این نوع نشست‌ها به صورت ماهانه برگزار شود و کمیته‌ای جهت هماهنگی و بررسی موضوعات مهم و هم‌افزایی بین فعالین عرصه رسانه و فضای مجازی جهت مقابله با عملیات روانی دشمن و حمایت از دستاوردهای جبهه مقاومت تشکیل شود.

انتهای پیام

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا