آخرین اخبار

پاس‌های ورتیکال و آفسایدگیری و شکستن پرس / بازی فکری حیرت‌انگیز فلیک در ال‌کلاسیکو

به گزارش “ورزش سه”، بدبین‌ترین هواداران رئال هم چنین نتيجه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کردند. بارسلونای فلیک، اصلا و ابدا با هیچ تیمی شوخی و ترحم ندارد و بعد از بایرن مونیخ، موقع سلاخی لوس بلانکوس فرا رسید. زدن چهار گل به رقیب و دشمن دیرینه در برنابئو اصلا کار آسانی نیست، اما هانسی فلیک، با ترفندها و تاکتیک‌های مختلف توانست مچ کارلتو را قاطعانه بخواباند.

یکی از همان تاکتیک‌هایی که هانسی فلیک در آن تبحر بسیار خاصی دارد و به نوعی استاد تمام و کمال این کار است، آفسایدگیری و تله گذاشتن برای مهره‌های هجومی سفیدپوشان مادرید بود. این روش و ضدتاکتیک را در دوران حضور در بایرن مونیخ بارها و بارها از تیم او به خوبی دیده بودیم.

شاگردان کارلتو در طول نود دقیقه دوازده مرتبه در تله آفساید بارسایی‌ها زمین‌گیر شدند. نکته جالب توجه این آمار مربوط به کیلیان امباپه است. در واقع هشت مرتبه از دوازده آفساید به امباپه ربط پیدا می‌کند. بازیکنی که سرعتش بسیار زیاد است اما هشت بار در تله آفساید آبی و اناری‌ها گرفتار شد و دو گل مردود هم به ثمر رساند. امباپه در حالی هشت بار در تله‌گذاری بارسلونا گیر افتاد که از آغاز فصل تا قبل از سوت ال‌کلاسیکو، مجموعاً نه مرتبه در موقعیت آفساید قرار گرفته بود!

پاس‌های ورتیکال و آفسایدگیری و شکستن پرس / بازی فکری حیرت‌انگیز فلیک در ال‌کلاسیکو

از طرفی ارسال پاس‌های بلند، خط‌شکن و عمودی برای شکستن پرس رئال، ارتقا کیفیت زوج خط میانی بارسا با پدری و کاسادو در دابل پیوت، هوش بی‌نظیر یامال و قدرت عالی تمام‌کنندگی مهره‌هایی همچون لواندوفسکی و رافینیا و البته تعویض‌های شاهکار هانسی فلیک برای تغییر دادن جریان بازی، کاری کرد که رئال در نیمه دوم به شکل عجیب و غیرمنتظره‌ای، قافیه را ببازد و ال‌کلاسیکوی رفت فصل 2024/25 را با شگفتانه حیرت انگیزی از سوی بارسایی‌ها در شب سکوت برنابئو مواجه شود.

شاید بیراه نگفته‌ایم که رئال با کسب یک شکست سنگین مقابل بارسلونا، خیلی زود قهرمانی لالیگای فصل جاری را به رقیب مستقیم و همیشگی خود واگذار کرد. البته که هنوز بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده و هیچ چیزی در فوتبال، از قبل قطعی و مسجل نیست اما با توجه به فاصله شش امتیازی میان دو تیم، بعید و دور از ذهن است که بارسلونای فلیک به همین راحتی دست از سر قهرمانی، رتبه اول و البته گلباران کردن رقبای سخت و آسان خود بر دارد.

2101208

بارسای ساخته شده به دست فلیک، بسیار ترسناک و عجیب و غریب است و هر بازی، سوپرایز‌های تاکتیکی ویژه و خارق العاده‌ای از ذهن مرد یخی نیمکت بارسا تراوش می‌کند. از سویی دیگر، شاگردان او چقدر در اجرای تاکتیک‌ها و ضد تاکتیک‌ها استثنایی عمل می‌کنند و از این نظر آنها تماما شایسته تقدیر هستند!

هانسی فلیک با ایده‌های ناب و به منصه ظهور رساندن همان ایده‌ها با جوانانی که آرزوی قهرمانی بر آنها به هیچ وجه عیب نیست. سکوی قهرمانی برای آبی و اناری‌ها با هانسی فلیک، انگار واقعی‌تر، زیبا‌تر و این بار درسترس‌تر از فصول پیشین است.

معین احمدوند

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا