ثبت بیش از ۳۴۰۰ شکایت از بیمهها
این آمار در چهار جدول جداگانه شامل «آمار کل شکایات»، «درمان»، «ثالث» و «بدنه» نشان میدهد از بین ۲ هزار و ۸۸۰ شکایت رسیدگی شده، حدود ۶۷ درصد شکایات وارد بوده است چرا که یک هزار و ۹۲۹ شکایت، وارد تشخیص داده شده است ضمن اینکه ۵۳۴ شکایت همچنان در مرحله رسیدگی قرار دارد.
در آمار ارائه شده به گستردگی بیمه شدگان به تفکیک شرکتهای بیمهای اشارهای نشده است؛ بنابراین نمیتوان با قطعیت درصد رضایتمندی مردم با توجه به گستردگی هر شرکت بیمهای را مورد بررسی قرار داد؛ با این وجود از اطلاعات ارایه شده میتوان دریافت که بیمههای «دانا» با ۶۲۱، «ایران» با ۴۰۹ و «آرمان» با ۴۰۵ مورد شکایت ثبت شده در راس و بیمههای «فردا»، «مفید» و «هامرز» هر کدام با یک مورد شکایت مکتوب در انتهای فهرست ۳۲ شرکت بیمهای بابت شکایت مکتوب مردمی قرار دارند.
در بخش درمان، در طول هفت ماه گذشته ۶۶۱ شکایت مکتوب ثبت شده است که ۵۴۸ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۳۸ شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش نیز ۶۱.۶۷ درصد شکایتها وارد بوده است.
در بخش بیمه شخص ثالث، در طول هفت ماه گذشته یکهزار و ۵۱۹ شکایت مکتوب ثبت شده است که یکهزار و ۳۱۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۹۹۵ شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش نیز ۷۵.۵ درصد شکایتها وارد بوده است.
در بخش بیمه بدنه اتومبیل، در طول هفت ماه گذشته ۶۹۷ شکایت مکتوب ثبت شده است که ۵۹۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۹۰ شکایت وارد بوده است بنابراین در این بخش نیز ۶۵.۳ درصد شکایتها وارد بوده است.
انتهای پیام/
لینک منبع اصلی خبر
لینک خبر در ارتباط اقتصادی
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید