آخرین اخبار

تعمیر و نگهداری سئو: در اینجا آنچه را که باید انجام دهید و هر چند وقت یکبار انجام دهید

راز واقعی رتبه‌بندی مداوم در موتورهای جستجو در نگهداری مداوم و استراتژیک نهفته است.

در این راهنما، ما دقیقاً به شما نشان می دهیم که چگونه سئوی خود را به روش صحیح حفظ کنید.

بیایید کارها را با اصول اولیه شروع کنیم.

تعمیر و نگهداری سئو چیست؟

نگهداری سئو فرآیند مداوم نظارت، به روز رسانی و بهینه سازی وب سایت شما برای حفظ و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو است.

تلاش‌های اولیه‌ای که برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود انجام می‌دهید معمولاً برای تولید نتایج بلندمدت کافی نیست. الگوریتم های گوگل تغییر می کند، محتوای شما قدیمی می شود و مشکلات فنی ایجاد می شود.

بنابراین، وب سایت شما نیاز به مراقبت و توجه مداوم برای تغییر این تغییرات دارد.

بدون تعمیر و نگهداری منظم، حتی بهینه ترین وب سایت نیز می تواند به تدریج رتبه خود را از دست بدهد.

تعمیر و نگهداری سئو را انجام دهید تا برای شما اتفاق نیفتد.

سئو چقدر به تعمیر و نگهداری نیاز دارد؟

سطح نگهداری سئوی مورد نیاز شما به شما بستگی دارد اندازه وب سایت و چشم انداز رقابتی از صنعت شما

بسیار دشوار است که یک پاسخ یکسان به همه داده شود.

وب‌سایت‌های کوچک ممکن است فقط به چند ساعت تعمیر و نگهداری در هر ماه نیاز داشته باشند، با تمرکز بر به‌روزرسانی‌های ضروری و بهینه‌سازی‌های جزئی.

اما وب‌سایت‌های بزرگ‌تر در جایگاه‌های رقابتی به تعمیر و نگهداری مکرر و دقیق‌تر نیاز دارند تا جلوتر باقی بمانند.

ما وظایف تعمیر و نگهداری خاص و تعداد دفعات انجام آنها را بعداً در این راهنما پوشش خواهیم داد. اما ابتدا اجازه دهید چیزی را روشن کنیم.

سئو یک فرآیند مداوم است

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، «تنظیمش کنید و آن را فراموش کنید» کار نمی کند.

شما باید به طور مداوم عملکرد سئو وب سایت خود را بررسی و حفظ کنید زیرا:

  • گوگل به طور منظم الگوریتم خود را به روز می کند: در حالی که بیشتر آنها تغییرات جزئی هستند، برخی به روز رسانی های مهم می توانند به طور چشمگیری بر رتبه سایت شما تأثیر بگذارند. اگر سئوی سایت خود را با آخرین دستورالعمل های گوگل تطبیق نمی دهید، می توانید شاهد کاهش ترافیک باشید.
  • رقبای شما احتمالا به طور مداوم وب سایت های خود را بهینه می کنند: اگر به طور فعال سئوی خود را بهبود نمی دهید، می توانید به تدریج نتایج جستجو را کاهش دهید.
  • سلامت SEO فنی شما ممکن است در طول زمان بدتر شود: ممکن است مشکلات فنی مانند پیوندهای شکسته، محتوای تکراری و مشکلات امنیتی رخ دهد.
  • محتوای شما ممکن است قدیمی و نادرست شود: به روز رسانی منظم محتوای خود تضمین می کند که برای مخاطبان شما ارزشمند باقی می ماند و همچنان در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد.

چگونه نتایج SEO خود را حفظ کنیم

در حالی که جنبه های زیادی وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد، اما حفظ سئوی شما نیازی به سختی نیست.

در اینجا نحوه تمرکز شما بر روی وظایف تعمیر و نگهداری سئو است که احتمالاً بهترین نتایج را به همراه دارد.

ردیابی معیارهای عملکرد و شناسایی مشکلات

معیارهای عملکرد شاخص های کلیدی هستند که نشان می دهند وب سایت شما در نتایج جستجو چقدر خوب عمل می کند.

با نظارت منظم بر این شاخص‌های کلیدی، می‌توانید مشکلات بالقوه را قبل از اینکه تأثیر جدی بر رتبه‌بندی شما بگذارند، شناسایی کنید.

در اینجا دو معیار وجود دارد که باید آنها را ردیابی کنید:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی: بر میزان رتبه بندی صفحات شما برای کلمات کلیدی مورد نظر نظارت کنید. به هر افت ناگهانی یا کاهش تدریجی توجه کنید، زیرا این موارد می تواند نشان دهنده مشکلاتی در سئو سایت شما باشد.
  • جستجوی ترافیک: مراقب ترافیک ارگانیک خود باشید. کاهش رتبه کلمات کلیدی با کاهش بعدی در ترافیک جستجو مرتبط است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم این معیارها را هر دو هفته یکبار مرور کنید. این به شما زمان کافی برای شناسایی مشکلات می دهد و در عین حال اطمینان می دهد که چیزی را که نیاز به توجه فوری دارد از دست نمی دهید.

برای نظارت بر رتبه بندی کلمات کلیدی، از ابزار Semrush’s Position Tracking استفاده کنید.

کلمات کلیدی خود را به ابزار اضافه کنید و مراحل راه اندازی را تکمیل کنید.

سپس، به “نمای کلیتب ” را بزنید و به پایین بروید تا به ”نمای کلی رتبه بندی” گزارش

خواهید دید که چقدر برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بندی می کنید. با گذشت زمان، شما همچنین شاهد بهبود یا کاهش رتبه بندی خواهید بود.

ردیابی موقعیت – Backlinko – نمای کلی رتبه بندی

برای نظارت بر ترافیک ارگانیک، از Google Analytics (GA) استفاده کنید.

ابزار را باز کنید و به “گزارش ها”>”کسب”>”کسب ترافیک

همه منابع ترافیک خود را خواهید دید.

علامت همه کانال‌ها به جز «جستجوی ارگانیک» را بردارید تا صرفاً روی ترافیک ارگانیک موتورهای جستجو تمرکز کنید. و سپس روی ” کلیک کنیدردیف ها را رسم کنید” برای مشاهده نموداری از ترافیک خود در طول زمان.

تجزیه و تحلیل - جذب ترافیک - جستجوی ارگانیک

بازخوانی محتوای قدیمی

به روز رسانی محتوای شما به حفظ رتبه آن کمک می کند و اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان را حفظ می کند.

اطلاعات قدیمی می تواند به اعتبار شما لطمه بزند و باعث شود کاربران سایت شما را ترک کنند، که می تواند به Google نشان دهد که محتوای شما نیازهای کاربر را برآورده نمی کند.

بنابراین، توصیه می کنیم محتوای خود را بررسی کنید هر شش ماه. (بسته به صنعت خود، ممکن است نیاز داشته باشید که محتوا را بیشتر یا کمتر مرور کنید.)

در اینجا یک فرآیند ساده برای دنبال کردن وجود دارد:

ابتدا از کنسول جستجوی گوگل برای شناسایی مهمترین صفحات خود استفاده کنید.

رفتن به “عملکرد”>”نتایج جستجو” سپس، به “صفحات” را بزنید تا ببینید کدام صفحات بیشترین کلیک و نمایش را دریافت می کنند.

GSC - عملکرد - صفحات

سپس، هر صفحه را برای اطلاعات قدیمی بررسی کنید و محتوا را به روز کنید.

در اینجا چیزی است که هنگام به روز رسانی محتوا باید به دنبال آن باشید:

  • آمار: به روز رسانی آمار و منابع قدیمی اطمینان حاصل کنید که همه حقایق و ارقام جاری هستند.
  • اطلاعات محصول: هر گونه ارجاع به محصولات یا خدمات را به روز کنید، به خصوص اگر تغییرات یا نسخه های جدیدی وجود داشته باشد. نام محصولات متوقف شده را حذف کنید.
  • اسکرین شات و تصاویر: اسکرین شات ها و تصاویر قدیمی را با تصاویر جدید جایگزین کنید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که محتوای شما شامل اسکرین شات های رابط محصول باشد که ممکن است تغییر کرده باشد.
  • موضوعات فرعی وجود ندارد: موضوعات فرعی که در ابتدا پوشش داده نشده اند را شناسایی کنید. این موارد را اضافه کنید تا محتوای خود را جامع تر و ارزشمندتر کنید.
  • هدف جستجو: مجدداً ارزیابی کنید که آیا محتوای شما همچنان با هدف جستجوی فعلی کلمات کلیدی هدف شما مطابقت دارد یا خیر. محتوا را در صورت لزوم تنظیم کنید تا نیازهای کاربران را بهتر برآورده کند.

هدف جستجو و سئو: راهنمای کامل

مسائل فنی سئو مشکلاتی هستند که می توانند موتورهای جستجو را از خزیدن (یافتن)، فهرست بندی (ذخیره) یا رتبه بندی وب سایت شما به درستی باز دارند.

حتی مشکلات فنی کوچک می تواند بر عملکرد سئوی شما تأثیر بگذارد، بنابراین نظارت و رفع آنها به طور منظم بسیار مهم است.

پیشنهاد می کنیم بررسی های فنی سئو را انجام دهید حداقل هر ماه یکبار.

با بررسی «صفحاتگزارش در کنسول جستجوی گوگل.

GSC - نمایه سازی صفحه

این گزارش مشکلات فنی SEO را که گوگل تشخیص می دهد و ممکن است بر روی دید سایت شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد برجسته می کند.

روی بخش «چرا صفحات ایندکس نمی‌شوند» تمرکز کنید.

GSC – چرا صفحات ایندکس نمی شوند

بسیار مهم است که تمام صفحات مهم شما ایندکس شوند. در غیر این صورت، آنها در نتایج جستجو ظاهر نمی شوند و هیچ شانسی برای رتبه بندی ندارند.

برای تجزیه و تحلیل دقیق از سلامت فنی سایت خود، از ابزار حسابرسی سایت Semrush استفاده کنید.

یک پروژه را در ابزار تنظیم کنید و یک خزیدن کامل از وب سایت خود را اجرا کنید. پس از آماده شدن گزارش، حساب مفصلی از مسائل فنی سئو مانند:

  • محتوای تکراری: صفحاتی با محتوای یکسان یا بسیار مشابه که می تواند موتورهای جستجو را سردرگم کند
  • لینک های خراب: پیوندهای داخلی و خارجی که منجر به صفحات غیرموجود می شوند
  • خطاهای 4xx: صفحاتی که کدهای خطا را برمی‌گردانند که باید آن‌ها را اصلاح یا تغییر مسیر دهید
  • سرعت بارگذاری پایین صفحه: صفحاتی که زمان زیادی برای بارگذاری دارند و ممکن است به تجربه کاربری و رتبه‌بندی شما آسیب بزنند
  • مسائل اصلی Web Vitals: مشکلات بارگذاری، تعامل و ثبات بصری در وب سایت شما
  • مشکلات خزیدن: مشکلاتی که مانع از دسترسی صحیح موتورهای جستجو به محتوای شما می شود

ممیزی سایت – Backlinko – نمای کلی

این ابزار همچنین توصیه هایی در مورد نحوه رفع هر مشکل ارائه می دهد.

نحوه رفع مشکلات

سئوی محلی خود را مدیریت کنید

اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید که سعی در جذب مشتریان نزدیک دارید، حفظ سئوی محلی شما کمک می کند تا کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی قابل مشاهده و مرتبط باشد.

دو کار وجود دارد که باید به طور منظم انجام دهید:

  • اطلاعات کسب و کار خود را در همه دایرکتوری ها دقیق نگه دارید: جزئیات کسب و کار شما باید در تمام پلتفرم های آنلاین دقیق بماند. این شامل ساعات کاری، اطلاعات تماس، آدرس و خدمات ارائه شده شما می شود. وقتی چیزی تغییر می کند – حتی به طور موقت، مانند ساعات تعطیلات – باید آن را در همه جا به روز کنید.
  • درگیر شدن با نظرات مشتریان: بررسی ها هم برای رتبه بندی و هم برای اعتماد مشتری بسیار مهم هستند. پاسخ دادن به تمام نظرات جدید را با بیشترین سرعت ممکن (به طور ایده آل در عرض 24 ساعت) عادت کنید. از مشتریان خوشحال تشکر کنید و نگرانی ها و بازخوردهای منفی را به صورت حرفه ای برطرف کنید.

از ابزار مدیریت لیست Semrush برای به روز رسانی اطلاعات کسب و کار خود در بسیاری از فهرست ها – همه در یک مکان – استفاده کنید.

با یک کلیک، می توانید بیش از 150 دایرکتوری را به روز کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما در هر جایی که مشتریان شما را پیدا کنند ثابت می ماند. بدون صرف زمان برای ورود به هر یک به صورت جداگانه برای ایجاد تغییرات.

Semrush – مدیریت لیست ها – دایرکتوری ها

برای مدیریت بررسی، از ابزار مدیریت بازبینی Semrush استفاده کنید. این همه نظرات شما را در یک مکان به ارمغان می آورد. بنابراین می‌توانید به راحتی به آنها پاسخ دهید و شهرت آنلاین قوی را حفظ کنید – دوباره در حالی که در زمان زیادی صرفه‌جویی می‌کنید.

مدیریت بررسی - بررسی ها

و این ابزار می تواند به طور خودکار به نظرات مثبت با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ دهد.

به این ترتیب، می‌توانید به سرعت و به راحتی از نظرات خود مطلع شوید و به مشتریان نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید.

مدیریت بازبینی – پاسخ‌های هوش مصنوعی

از اخبار صنعت با خبر باشید

همراهی با تغییرات صنعت به شما کمک می کند تا استراتژی خود را تطبیق دهید و نتایج سئو را حفظ کنید.

همیشه اتفاق جدیدی در دنیای سئو می افتد:

  • موتورهای جستجو مانند گوگل اغلب به‌روزرسانی‌های الگوریتم را ارائه می‌کنند: این تغییرات می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد، بنابراین بسیار مهم است که مطلع بمانید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
  • روندهای جدید در فناوری می تواند چشم انداز سئو را تغییر دهد: یکی از مثال‌های مرتبط با این موضوع این است که گوگل شروع به استفاده از هوش مصنوعی برای تولید پاسخ‌ها و خلاصه‌های مستقیم در نتایج جستجو از طریق مرورهای هوش مصنوعی کرده است.
  • بهترین شیوه‌ها، ابزارها و استراتژی‌های جدید ظاهر می‌شوند: صنعت سئو بسیار بزرگ است و افراد و آژانس ها همیشه در حال تکرار فرآیندهای خود هستند. چه این یک روش جدید برای تحقیق کلمات کلیدی باشد یا یک ابزار جدید که گردش کار شما را ساده می کند، شما می خواهید در بالای همه چیز بمانید.

شما می توانید در مورد تحولات اخیر از طریق:

  • نظارت بر وب سایت های خبری صنعت مانند Search Engine Land
  • خواندن وبلاگ مرکزی جستجوی رسمی گوگل
  • دنبال کردن کارشناسان در رسانه های اجتماعی مانند بری شوارتز و آلیدا سولیس

عادت کنید هر هفته زمانی را برای اطلاع از آخرین اخبار اختصاص دهید.

با مطلع نگه داشتن خود، برای تطبیق سریع استراتژی خود و حفظ دید خود در جستجو، مجهزتر خواهید بود.

برای حفظ رتبه خود، دانش سئوی خود را تقویت کنید

واضح است که هنگام نگهداری سئو چیزهای زیادی برای یادگیری و نظارت وجود دارد. در حالی که ابزارهایی مانند Semrush می توانند آن را بسیار آسان تر کنند، هیچ جایگزینی برای درک اصول اولیه وجود ندارد.

در اینجا چند منبع مفید وجود دارد که به شما دانش می دهد تا در سئوی سایت خود بمانید:

  • آموزش نهایی سئو: هر آنچه را که برای بهبود رتبه سایت خود نیاز دارید، بدون توجه به سطح دانش فعلی خود بیاموزید.
  • راهنمای سئو روی صفحه: اصول بهینه سازی درون صفحه را برای افزایش دیده شدن صفحات خود در نتایج جستجو دنبال کنید.
  • گرایش های سئو که باید بدانید: از آخرین روندهای سئو مطلع شوید تا بتوانید استراتژی خود را تطبیق دهید و از رقبا جلوتر بمانید.

پست تعمیر و نگهداری سئو: در اینجا چه کاری باید انجام داد و چند وقت یکبار اولین بار در Backlinko ظاهر شد.

این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید

جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید



لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا