پیمایش آینده سئو: 5 نکته از مدیر ارشد رشد جهانی HubSpot
چشم انداز سئو اخیراً به یک ترن هوایی تبدیل شده است و بسیاری از بازاریابان و متخصصان سئو تمام تلاش خود را برای حفظ آن انجام می دهند. با این حال، مدیر ارشد رشد جهانی HubSpot، آجا فراست، همچنان نسبت به آینده سئو خوشبین است زیرا رقبای جدید وارد عرصه می شوند.
او میگوید: «در واقع، من فکر میکنم ورود رقبای جدید یکی از هیجانانگیزترین پیشرفتها در دو سال گذشته است. “برای مدت طولانی، همه ما به سمت گوگل و مهندسی معکوس الگوریتم گوگل در بسیاری از موارد که نوآوری در بازاریابی محتوا و SEO را خفه کرده است، گرایش داشته ایم.”
اگر مطمئن نیستید که چگونه رویکرد خود را تغییر دهید تا با بازاریابی سئو همگام شوید، من با پنج نکته از آجا فراست در مورد آینده سئو آشنا شده ام.
هوش مصنوعی ابزار شماست، نه جایگزین شما.
من این را بارها در پستهای وبلاگ قبلی تکرار کردهام، و ممکن است از شنیدن آن خسته شده باشید، اما قول میدهم که درست است— بازاریابان باید هوش مصنوعی را به عنوان ابزار یا بهترین دوست بازاریاب ببینند و نه به عنوان جایگزین. و آجا موافق است.
او میگوید: «ابزارهای هوش مصنوعی در تحقیق، سازماندهی ایدهها، طرحریزی و ارائه داربست برای یک محتوای عالی برتری دارند. و او فقط در مورد محتوای نوشته شده مانند پست های وبلاگ یا ایمیل صحبت نمی کند. هوش مصنوعی همچنین می تواند زمینه را برای ویدیوها و تصاویر درجه یک فراهم کند.
اما به گفته آجا چرا آنها نمی توانند شما را جایگزین کنند.
او میگوید: «ابزارهای هوش مصنوعی در توسعه واقعی محتوا به اندازه انسانها قوی نیستند، مانند برداشتن یک ایده یا مفهوم از خوب به عالی و تبدیل آن به پست کامل یا گرفتن آن اثبات مفهوم. برای یک اپلیکیشن میکرو.”
و به گفته آجا، این جایی است که شما، بازاریاب انسانی، باید خطوط را رنگ آمیزی کنید و محتوایی ایجاد کنید که ظاهر شود. به این فکر کنید که بتمن هستید و هوش مصنوعی رابین شماست.
بازاریابان باید فراتر از محتوای اطلاعاتی تکامل پیدا کنند.
الگوریتم گوگل … دست کم مشکل بوده است. با این حال، یک چیز در تمام تغییرات آن ثابت بوده است: ترجیح آن برای محتوای منحصر به فرد و متخصص محور که انسان فقط می تواند آن را بسازد.
بنابراین، هنگامی که محتوایی ایجاد می کنید که امیدوارید گوگل آن را انتخاب کند و به کاربران فشار دهد، فراتر از اطلاعات بالینی معمولی و خلاقانه فکر کنید.
آجا میگوید: «محتوای خود را از انواع اطلاعات اولیه متمایز کنید و به دنبال سؤالات عمیقتر، ظریفتر و پیچیدهتر باشید که به تخصص انسانی نیاز دارد».
ممکن است فکر کنید، “اما آیا محتوای متخصص محور حتی در دنیایی که مردم می توانند فقط از ChatGPT بپرسند مهم است؟ آیا این کار سئو را بی فایده نمی کند؟ خوب، نه!
آجا توضیح میدهد: «من فکر نمیکنم 90 درصد پرسشها در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی باشد. رفتار جستجوگر ریشه دوانده است، و کارهای زیادی باید انجام شود و کارهایی که هنوز به جستجوهای سنتی وب نیاز دارند.”
آجا به یاد می آورد زمانی که صنعت سئو پیش بینی می کرد که تا 50 درصد از پرس و جوها توسط دستیارهای صوتی مانند الکسای آمازون رسیدگی می شود.
او میگوید: «اکنون، تنها چیزی که از الکسای خود میخواهم آب و هوا و تنظیم یک تایمر است، بنابراین مطمئناً جستجوهای سنتی را حذف نمیکنم».
تخصص و اصالت مهم است.
همانطور که قبلاً گفتم، محتوای متخصص محور برای محتوای بهینه شده سئو ضروری است. اما چه چیزی باید به نظر برسد؟ آیا فقط می نویسید که در پست وبلاگ خود متخصص هستید و به بهترین ها امیدوار هستید؟ نه، به گفته آجا.
او میگوید: «استفاده از نفر اول بهطور خودکار با تخصص برابری نمیکند. “این نیاز به توضیح دارد که چرا نویسنده به طور منحصر به فردی برای ارائه مشاوره در موقعیت قرار دارد.”
به عنوان مثال، هر زمان که در مورد موضوعاتی که در آن تجربه شخصی دارم می نویسم، تخصص خود را با موارد زیر تقویت می کنم:
- به اشتراک گذاری حکایات حرفه ای شخصی
- پیوند دادن به کار یا وب سایت من
- به اشتراک گذاری سناریوهایی که من را به عنوان یک بازاریاب و تولید کننده محتوا شکل داد
بنابراین، زمانی که خود را به عنوان یک متخصص در محتوای خود معرفی می کنید، راه هایی برای برجسته کردن تخصص خود بیابید. نشون بده فقط نگو
سبد خود را متنوع کنید.
مانند بسیاری از سئوکاران و بازاریابان محتوا، ممکن است با تغییر چشم انداز سئو متوجه افت شدید ترافیک ارگانیک شوید. وقتی می گویم آنجا بوده ایم به من اعتماد کنید. خوشبختانه، آجا می گوید که تنوع بخشیدن به سبد سهام شما می تواند این مشکل را برطرف کند.
او میگوید: «به دنبال منابع قابل دفاعتر تقاضا باشید. برای HubSpot، این یوتیوب و برنامههای میکرو است، اما میتواند برای شرکت دیگری Substack باشد.»
آجا همچنین میگوید دوبرابر کردن کار با سازندگان میتواند به نفع مخاطب باشد.
او میگوید: «این در مورد گفتن است: «اگر گوگل واقعاً در حال تغییر است، پس ما کجا سرمایهگذاری میکنیم؟»
هیچ کانالی یک کانال مرده نیست.
هنگامی که استراتژی خود را متنوع می کنید، برای حذف یک کانال ظاهراً “مرده” عجله نکنید.
آجا میگوید: «وقتی مردم میگویند هر کانالی مرده است، من را آزار میدهد. «جستجو مرده نیست، پادکست ها و کانال های دیگر هم مرده نیستند. اگر شخصیت خود را درک کنید، میتوانید کاری کنید که هر کانالی واقعاً خوب کار کند.»
این خبر را در ایران وب سازان مرجع وب و فناوری دنبال کنید
جهت دانلود و یا توضیحات بیشتر اینجا را کلیک نمایید
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید