۷ هزار میلیارد تومان برای تکمیل «آزادراه شهید سلیمانی» تخصیص داده شد
اقتصادآنلاین؛ گروه استان ها- جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه های کرج به میزبانی شورای شهر کرج روز چهارشنبه از پروژه ملی «آزادراه شهید سلیمانی» و همچنین قطارشهری کرج بازدید کردند که در این بازدید مشخصات فنی و مهندسی هر دو پروژه تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این بازدید با اشاره به اینکه پل B1 به نام پل آیت الله شهید رییسی نام گذاری شده، گفت: در سفر پرخیری که رئیس جمهور شهید به البرز داشتند و طی آن توانستیم سهم دولت از این پروژه را به پنجاه درصد افزایش دهیم، به همین دلیل این پل به نام ایشان نام گذاری شد.
«مسعود محمدی» افزود: این پروژه ابتدا توسط مدیریت شهری کرج (شورای اسلامی و شهرداری) مصوب، قرارداد بسته و شروع بکارشد. اما چون سطح پروژه ملی بود و با توجه به هزینه های سنگین ساختی که داشت در دوره ششم شورا با تلاش اعضای شورا، استاندار، نمایندگان مجلس و سفری که وزرای راه وشهرسازی به استان داشتند، سهم دولت در این پروژه پنجاه درصد افزایش پیدا کرد و اکنون این پروژه به صورت مشترک بین مدیریت شهری کرج و وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.
محمدی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر کرج در سال جاری 7 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص داد که ازاین مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد تومان سهم مدیریت شهری و ۳۵۰۰ میلیارد هم سهم دولت است که استاندار پیگیریهای خوبی در این رابطه انجام داده اند.
رئیس شورای شهر کرج گفت: این پروژه مدتی به دلیل آزادسازی بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای بتن ریزیهای این پل از گمرک متوقف شده بود، بعد از اینکه این تجهیزات وارد کشور شد به صورت کامل توسط مهندسان توانمند کشورمان و شرکت ایرانی در حال انجام است.
محمدی با اشاره به اینکه طول یکی از دهانه های این پل ۱۷۰ متر است گفت: این مسئله باعث شده که هزینه های پروژه خیلی افزایش یابد و این در حالی است که دو شاریو در دهانه ۱۷۰ متر نباید حتی یک سانتی متر هم انحراف داشته باشند. دلیل آن هم ابگیر بیلقان است که پایین پل قرار دارد.
وی افزود: آبگیر بیلقان در واقع محل انحراف لوله سد کرج است که البته که فقط اسمش سد کرج و در حقیقت متعلق به تهران است.
رئیس شورای شهر کرج تاکید کرد: به دلیل مسائل زیست محیطی و جلوگیری از بروز مشکلات دهانه این پل 170 متر در نظر گرفته شد. البته این دهانه ۱۷۰ متر می توانست کمتر شود که هم پل سریعتر آماده شود هم این تجهیزات ساده تر شود ولی فقط برای بحث محیط زیستی و زیست محیطی و این پیوست هایی که داشت بالاجبار این دهانه ۱۷۰ متر در ابتدای مسیر طراحی شد.
انتهای پیام/
لینک منبع اصلی خبر
لینک خبر در ارتباط اقتصادی
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید