افت شدید اعتماد مصرفکنندگان در بریتانیا در ژانویه
اعتماد مصرفکنندگان در بریتانیا در ماه ژانویه به شدت کاهش یافته و به پایینترین سطح خود در بیش از یک سال اخیر رسیده است. طبق گزارش روزنامه “فایننشال تایمز”، شاخص اعتماد مصرفکننده که توسط شرکت “جی.اف.کی” اندازهگیری میشود و وضعیت مالی شخصی و چشمانداز اقتصادی کلی را نشان میدهد، به میزان ۵ واحد کاهش یافته و به -۲۲ رسیده است. این میزان کمترین مقدار از پایان سال ۲۰۲۳ بوده است.
گزارش “جی.اف.کی” نشان میدهد که این کاهش اعتماد، نگرانیهای شدیدی از وضعیت اقتصادی در بریتانیا را برای مصرفکنندگان به نمایش گذاشته است. افزایش هزینههای وامگیری دولت و هشدارها درباره احتمال کاهش مشاغل بهطور خاص به این کاهش اعتماد دامن زده است.
با توجه به این شرایط، پیشبینی میشود که مصرف خانوارها در بریتانیا کاهش یابد و مردم ترجیح دهند بیشتر پسانداز کنند تا خریدهای عمده انجام دهند. در عین حال، با وجود کاهش اندک هزینههای وامگیری پس از کاهش ناگهانی نرخ تورم بریتانیا در دسامبر گذشته، این هزینهها هنوز هم بالاتر از سطوح پاییز گذشته باقی ماندهاند.
انتهای پیام/
لینک منبع اصلی خبر
لینک خبر در ارتباط اقتصادی
این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید