آخرین اخبار

۵۰۰ همت سود دلالان؛ ۷۰۰ همت زیان خودروسازها/بدهی ۴۵۰ همتی خودروسازها، قطعه سازان در آستانه ورشکستگی



دبیر انجمن قطعه سازان همگن ایران در نشست خبری با اشاره به خصوصی سازی ایران خودرو و استقبال از این روند گفت: خصوصی سازی ارزوی دیرینه ما بوده است به هر حال حاکمیت امروز به این نتیجه رسیده که این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: ما از هر کنسرسیومی که متشکل از قطعه سازان  و یا خودروسازان بخش خصوصی برای خرید سهام دولت در سایپا اقدام کند حمایت می‌کنیم و به عقیده ما این کنسرسیوم‌ها نسبت به هر مجموعه‌ای خارج از صنعت خودروسازی اهلیت بیشتری دارد. 

وی با اشاره به مشکلات قطعه سازان  افزود: من با سابقه بیش از ۲۰ سال در این صنعت هنوز نفهمیدیم که متولی صنعت خودرو در کشور کیست در واقع در وزارت صمت شاهد مدیریت شتر مرغی هستیم که نه بار می‌برد و نه تخم می‌گذارد تا جاییکه ما به عنوان نماینده بیش از ۷۰۰ هزار نفر فعال در صنعت قطعه سازی نمی‌دانیم برای پیگیری و بیا مشکلات خود به کجا مراجعه کنیم.

امروز زیان انباشته ۲ خودروساز بزرگ ۲۵۰ همت، بدهی جاری ۲ خودروساز بزرگ ۴۵۰ همت، بدهی کلِ معوقِ تعیین‌تکلیف‌نشده خودروسازان دولتی و خصوصی به زنجیره تأمین ۴۵ همت و کل بدهی تعیین‌تکلیف‌نشده خودروسازان به زنجیره تأمین ۱۱۰ همت است.

وی افزود: همچنین آینده‌فروشی خودروسازان در قالب ابزار‌های تأمین مالی زنجیره‌ای، اوراق گام،  ال‌سی داخلی،  برات الکترونیک و… ۹۰ همت است.

محبی‌نژاد ادامه داد: با توجه به شیوه‌های فروشی که طی چند سال گذشته در قالب‌های مختلفی از جمله قرعه‌کشی داشتیم، ۵۰۰ همت سوبسید سیاه از شکاف بین قیمت کارخانه و بازار خودرو بین واسطه‌ها توزیع شده است. یعنی این پول در جیب مردم، خودروساز و قطعه‌ساز نرفه است.

وی گفت: سالانه ۷ میلیون خودرو در کشور معامله می‌شود که از این میزان یک میلیون خودرو به صورت مستقیم از سوی خودروساز فروخته می‌شود.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا