آخرین اخبار

ارزیابی نقاط قوت و ضعف برندها در همایش ملی برند



به گزارش اقتصادآنلاین، بر‌ اساس مصوبه 7 بهمن 1402 کارگروه ارزشیابی، ارزیابی و رتبه بندی کمیسیون ملی برند از سوی وزارت صمت نظارت بر برگزاری همایش ملی برند و نخستین جایزه ویژند ایران به اداره کل صمت استان خراسان رضوی واگذار و مجری آن انجمن مدیران صنایع مشهد انتخاب شد و دبیرخانه همایش مذکور با حضور مسئولین وزارت صمت در اسفندماه 1402 به صورت رسمی افتتاح و از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد.

‎در همین‌رابطه، فاطمه‌شمشیری، سرپرست دبیرخانه کمیسیون ملی برند، هدف از برگزاری همایش ملی برند و نخستین جایزه ویژند ایران را در 7 بند اصلی تعریف کرد و افزود: افزایش سطح دانش عمومی بنگاه‌های اقتصادی در خصوص برند به عنوان یک دارائی نامشهود، تقویت چرخه مدیریت دانش برند در کشور به منظور هم‌افزایی علمی برندینگ، ایجاد فرصت یادگیری و به‌روزرسانی دانش برند و آشنایی با تکنیک‌ها و ابزارهای جدید برندسازی، ایجاد فرصت شبکه‌سازی و برقراری ارتباطات حرفه‌ای، ایجاد فرصت تبادل ایده و تجربیات و خلق ایده‌های جدید برای بهبود برندها، تقویت رقابت سالم و افزایش کیفیت محصولات و خدمات، ترویج استانداردهای برندسازی و افزایش کیفیت برندها و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، 7 بند اصلی همایش ملی برند هستند.

‎وی با اشاره به ماموریت همایش ملی برند و نخستین جایزه ویژند ایران، گفت: شناسایی و پایش سالانه برندها و تقدیر از برندهای برتر، آگاه‌سازی سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه ثبت برندهای داخلی مطابق معاهدات بین‌المللی به‌منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، آموزش و افزایش سطح آگاهی مدیران تجاری در جهت روش‌های قانونی حمایت از برند در سطح جهان، ثبت محلی، ثبت منطقه‌ای و ثبت جهانی، و ….از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های این همایش است.

‎سرپرست دبیرخانه کمیسیون ملی برند با بیان اینکه ارزیابی نخستین جایزه ویژند ایران به کسب و کارهای ایرانی کمک می‌کند که به ارزیابی عملکرد و نقاط قوت و ضعف برندها بپردازند، گفت: این مدل برای انواع کسب ‌و کارهای کوچک تا بزرگ اعم از خدماتی و تولیدی، اصناف و صنایع محلی و صادراتی و… کاربرد دارد و دارای سه فاز است و شامل سرفصل‌های پیش برندینگ، برندآفرینی و پسابرندینگ است.

به گفته شمشیری؛ ترتیب دسته‌بندی بنگاه‌ها متناسب با تعداد نفرات پرسنل کوچک، متوسط و بزرگ صورت گرفت؛ در این همایش ۲۵۱شرکت ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۱ برند برتر و ۲۲ برند شایسته تقدیر خواهند شد.

‎بنا به اظهارات وی؛ جایزه ویژند ایران، در تمامی سطوح کوچک، متوسط، بزرگ و کلان در پنج حوزه اصلی رهبری و استراتژی، بازاریابی، فروش، برندینگ و مبانی حقوقی ثبت برند، منابع انسانی، مالی و ارزشگذاری برند، کیفیت و نوآوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گفتنی است، باحکم وزیر صمت سازمان توسعه تجارت ایران از آبان سال جاری مسئولیت کمیته ملی برند را برعهده گرفت و دبیرخانه کمیسیون ملی برند به این سازمان واگذار شد.

لینک منبع اصلی خبر

لینک خبر در ارتباط اقتصادی

این خبر توسط موتور ارتباط اقتصادی جمع آوری شده است در صورت مغایرت اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا